جزئیات نشست کاسپینی ها با رئیس قوه قضائیه

نایب رییس مجلس جزییات نشست با رئیس دستگاه قضا درباره سپرده گذاران کاسپین را تشریح کرد.
جزئیات نشست کاسپینی ها با رئیس قوه قضائیه

به گزارش صنعت نویس، مسعود پزشکیان درخصوص آخرین وضعیت سپرده گذاران کاسپین گفت: چندین جلسه در این خصوص تشکیل و گزارشی ارائه شد که نهایتا به یک جمع‌بندی رسیدیم که بر این اساس توسط بانک مرکزی خط اعتباری باز شود تا با این اقدام مشکلات ۹۶ درصد سپرده گذاران کاسپین در مرحله نخست رفع شود.
وی افزود: مخالفت هایی در این باره صورت گرفته مبنی بر اینکه افرادی که سپرده بیشتری دارند متضرر می شوند چراکه تمام سرمایه بانک به این ۹۶ درصد اختصاص می یابد و منابع کمی برای سایر سپرده گذاران می ماند.
این نماینده مجلس با بیان اینکه در نهایت پس از بحث و بررسی با دولت، قوه قضاییه و مسئولان امنیتی مقرر شد خط اعتباری برای این ٩۶ درصد باز شود، ادامه داد: بانک مرکزی برای سپرده گذارانی که تا ٢٠٠میلیون تومان سپرده داشتند، خط اعتباری در نظر گرفت اما به دلیل مشکلات و کمبود سرمایه ۱۰ درصد سپرده آنها نگه داشته شد و سود پس از سال ۹۴ را نیز محاسبه نکردند، البته نه اینکه نخواهند پرداخت کنند، بلکه مسئولان بانک مرکزی اظهار کردند در حال حاضر اصل پول پرداخت می شود و سپس در گام بعدی پس از فروش تمامی اموال و دارایی‌ها و احصاء وام ها ۱۰ درصد پول نگه داشته شده و سود پرداخت می شود.
پزشکیان عنوان کرد: نهایتا مقرر شد گروهی متشکل از بانک مرکزی، مجلس، قوه قضاییه و نماینده سپرده گذاران تشکیل شود تا اطلاعات اموال و املاک را بررسی و واقعیت‌ها به صورت شفاف در سایت قرار گیرد و میزان مجموع دارایی ها مشخص شود،بر اساس آن اگر شخصی اعتراضی دارد اعلام کند تا کاری پنهانی انجام نشود.
وی ادامه داد: پس از اینکه اموال شناسایی شد گر وه روی پیشنهادات کار می‌کند و با اطلاع رسانی در سایت فروش اموال بر اساس قوانین مقررات و در نظر گرفتن نظرات سپرده گذاران عملیاتی می‌شود.

منبع:خانه ملت

افزودن نظر جدید