جزئیات حادثه خروج قطار باری از ریل در نیشابور

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی جزئیات حادثه خروج قطار باری از ریل در نیشابور، خواستار توجه بیشتر راه‌آهن به موضوع ایمنی و ضوابط فنی شد.
جزئیات حادثه خروج قطار باری از ریل در نیشابور

به گزارش صنعت نویس، محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره حادثه خروج قطار باری از ریل در نیشابور که صبح امروز اتفاق افتاد، اظهار داشت: متأسفانه این قطار یک مشکل فنی پیدا کرده بود، در مسیر سراشیبی توقف کرده و در چنین مواردی پس از آنکه ترمز قطار کشیده می‌شود، مانعی به عنوان «چوب چرخ» کار گذاشته می‌شود تا قطار حرکت نکند.

وی افزود: ظاهراً لکوموتیوران فراموش کرده و این کار را انجام نداده و هنگامی که او یا فرد کمکی‌اش از قطار پیاده شده‌اند که وضعیت را بررسی کنند، قطار مجدداً حرکت کرده و به مسیر خودش ادامه داده و نهایتاً در ایستگاه بعدی با شرایط سختی قطار را متوقف می‌کند، اما تعدادی از واگن‌ها که حامل بار گنداله بوده‌اند، از مسیر خارج می‌شوند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه این حادثه هیچ تلفات یا خسارت جانی نداشته و مسیر الان باز است، عنوان کرد: امروز صبح بلافاصله پس از اطلاع از حادثه، با مدیرعامل راه‌آهن تماس گرفتم و تأکید کردم که با توجه به سانحه هواپیمایی و جریحه‌دار شدن احساسات مردم، حتماً مسائل فنی و ایمنی راه‌آهن جدی گرفته شود و کنترل شود که مشکل دیگری پیش نیاید.

رضایی کوچی درباره آخرین وضعیت استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی نیز گفت: این استیضاح با امضای ۱۷ نماینده تقدیم هیأت رئیسه مجلس شده و هیأت رئیسه نیز آن را به کمیسیون عمران ابلاغ کرده؛ ما نیز طبق آئین‌نامه مجلس، آن را در دستور کار قرار می‌دهیم.

وی در توضیح این نکته گفت: هفته آینده نخستین جلسه متقاضیان استیضاح را با حضور وزیر تشکیل می‌دهیم و اگر نمایندگان قانع نشدند، گزارش آن را برای طی مراحل قانونی، به هیأت رئیسه مجلس ارسال می‌کنیم.

منبع:مهر

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید