جزئیات اولیه از دستگیری روح‌الله زم

نورنیوز : یکی از مسئولان عملیات سازمان اطلاعات سپاه که طی آن سرشبکه جریان معاند «آمدنیوز» دستگیر شد، ابعاد جدیدی از این اقدام را تشریح کرد.

روح الله زم، کانون تلاقی و تبادل پیام در شبکه تغذیه و پشتیبانی جریان آمد نیوز در داخل و خارج کشور بود و در اختیار گرفتن وی می‌تواند شناسایی و انهدام مجموعه این شبکه را بدنبال داشته باشد. یکی از مسئولین طراحی و اجرای عملیات اخیر سازمان اطلاعات سپاه که طی آن «روح الله زم» سرشبکه جریان معاند «آمدنیوز» دستگیر شد، در گفتگویی ابعاد جدیدی از این اقدام اطلاعاتی کم سابقه را تشریح کرد. این مقام مسئول در پاسخ به سوالی در خصوص اهمیت عملیات انجام شده از نقطه نظر بکارگیری شگرد‌های اطلاعاتی گفت: مهمترین ویژگی این عملیات، معماری دقیق و چند لایه اطلاعاتی است که طی آن و با استفاده از روش‌های نرم اطلاعاتی، سوژه مورد نظر از مجموعه سپر‌های حفاظتی که از سوی سرویس‌های جاسوسی بیگانه برای او فراهم شده بود جدا و وارد تور سازمان اطلاعات سپاه گردید.

وی با اشاره به رویکرد اتخاذ شده از سوی رسانه‌های گروهی معاند که بلافاصله پس از انتشار اطلاعیه سپاه تلاش نمودند تا عملیات انجام شده را در سطح دستگیری یک روزنامه نگار تقلیل بدهند افزود: به صورت طبیعی دستگیری یک فرد که با پوشش کار رسانه‌ای در حال دروغ پراکنی علیه نظام بود نمی‌تواند هدف اصلی طراحی و اجرای این عملیات پرمخاطره باشد. وی افزود: فرد دستگیر شده کانون تلاقی و تبادل پیام در شبکه تغذیه و پشتیبانی جریان آمدنیوز در داخل و خارج کشور بوده و در اختیار گرفتن وی می‌تواند شناسایی و انهدام مجموعه این شبکه را به دنبال داشته باشد. وی خاطر نشان کرد: در جریان این عملیات، شبکه پیچیده‌ای که برای جنگ ادراکی علیه جمهوری اسلامی طراحی شده بود با مجموعه ساختار‌ها و بستر‌های ارتباطی و اطلاعاتی آن در داخل و خارج از کشور مورد ضربه قرار گرفت که ابعاد و دستاورد‌های آن به تدریج اطلاع رسانی خواهد شد. این مقام مسئول در سازمان اطلاعات سپاه از آمدنیوز به عنوان پنجره یک سامانه پیچیده اطلاعاتی که از سوی سرویس‌های دشمن برای ایجاد ناامنی روانی در جامعه، تفرقه افکنی میان ارکان مختلف نظام و لطمه زدن به سرمایه اجتماعی کشور طراحی شده بود نام برد و تصریح کرد: هدف اصلی این عملیات، دست یابی به الگوریتم پیچیده‌ای بود که شبکه اعمال جنگ ادراکی علیه افکار عمومی داخلی بر اساس آن طراحی شده بود و سرمایه اجتماعی کشور را مورد هجوم قرار می‌داد. این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: سازمان اطلاعات سپاه به دلیل در اختیار داشتن نیرو‌های جوان، تحصیل کرده، متدین و با انگیزه، مجموعه‌ای پویا، چابک و دانش بنیان است که توانسته با ایجاد سازوکار‌های جدید مبتنی بر بهره گیری از روش‌های ابتکاری نرم، فراتر از پیش بینی و برآورد سرویس‌های اطلاعاتی حریف، دشمن را به صورت مستمر غافلگیر کند.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید