جزئیات اولین صندوق طلای بازار سرمایه

پذیره‌نویسی صندوق طلا از اواخر ماه جاری آغاز می شود و حداقل پذیره‌نویسی مبلغ ۱۰ هزار ریال خواهد بود و حداقل تعداد واحد قابل خریداری نیز، ۱۰ عدد است.
جزئیات اولین صندوق طلای بازار سرمایه

به گزارش صنعت نویس ، اولین صندوق سرمایه گذاری کالایی با دارایی پایه گواهی سپرده سکه طلا، به زودی در بورس کالای ایران ایجاد می شود.

مهر به نقل از سازمان بورس و اوراق بهادار این صندوق از نوع صندوق‌ سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) است که به‌عنوان اولین صندوق کالایی بازار سرمایه کشور، در بورس کالای ایران فعالیت خواهد کرد و ترکیب دارایی آن شامل سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار مبتنی بر گواهی سکه طلا و اوراق مشتقه مبتنی بر سکه طلا خواهد بود.

موافقت اصولی تاسیس این صندوق در آذر ماه سال گذشته از سازمان بورس و اوراق بهادار اخذ و در اسفند سال گذشته مجمع مؤسس این صندوق تشکیل شد. در فروردین سال جاری هم اساسنامه و امیدنامه این صندوق به تصویب رسید و اکنون جزئیات این صندوق مشخص و نهایی شده است.

در این راستا، در اواخر ماه جاری پذیره‌نویسی صندوق آغاز شده و واحدهای این صندوق همانند سایر صندوق‌های قابل معامله، در دوره پذیره‌نویسی مبلغ ۱۰ هزار ریال خواهد بود و حداقل تعداد واحد قابل خریداری نیز ۱۰ عدد خواهد بود به این ترتیب حداقل سرمایه لازم برای شرکت در پذیره‌نویسی این صندوق، ۱۰۰ هزار ریال است.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید