جزئیات آتش سوزی شبانه در بازار تهران

آتش سوزی شبانه در بازار تهران با حضور آتش نشانان سه ایستگاه مهار و خاموش شد.

ساعت ۲:۲۰ بامداد روز گذشته در پی تماس نگهبانان فروشگاه‌های بازار تهران با سامانه ۱۲۵، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران نیروهای عملیات ایستگاه‌های ۷، ۱۰۷، ۴ و خودروی حامل دستگاه‌های تنفسی را به بازار تهران، بازار حضرتی، بازار ارامنه کوچه یزدان پرست رهسپار کرد.

حسین اسماعیلی، افسر آماده منطقه ۵ عملیات سازمان آتش نشانی تهران، که در محل حادثه حضور داشت، در این باره گفت: با رسیدن نیروهای عملیات به محل حادثه مشاهده شد، یک مجتمع تجاری دو طبقه دارای ۷ باب مغازه طعمه شعله‌های آتش شده و دو باب مغازه آن در میان شعله‌های سرکش آتش در حال سوختن بود.

وی افزود: شدت آتش سوزی بسیار بالا بود و شعله‌های سرکش آتش در حال سرایت به انبارها و مغازه‌های همجوار بود.

اسماعیلی تصریح کرد: در این حادثه آتش نشانان به سرعت به دو گروه تقسیم شدند که گروه اول به دنبال محبوسین احتمالی در مجتمع تجاری پرداختند و گروهی دوم نیز به سرعت با قطع برق چندین مغازه که در معرض خطر آتش سوزی بودند و تجهیز خود به دستگاه‌های تنفسی، به سرعت به وسیله لوله‌های آبرسانی قبل از اینکه شعله‌های آتش به فروشگاه و انبارهای مجاور سرایت کند آتش سوزی را مهار و کاملا خاموش کردند.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: در پی جستجوی نیروهای عملیاتی، سه تن از نگهبانان و سرایداران پاساژ که محبوس و دچار دودگرفتگی شده بودند توسط آتش نشانان به خارج از ساختمان منتقل و تحویل عوامل اورژانس شدند.

وی افزود: نیروهای عملیات با اقدام به موقع خود مانع از سرایت شعله‌ها به مغازه‌های زیر گذر شده و پس از مهار و خاموش کردن کامل آتش سوزی و ایمن سازی کامل و تحویل محل به عوامل نیروی انتظامی به ماموریت خود پایان دادند.

میزان

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید