جایگزین پراید چیست؟

باشگاه خبرنگاران جوان : طبق صحبت‌های وزیر صمت خودرو‌های قدیمی از خط تولید خارج خواهند شد و پراید نیز در راس این خودرهاست.

"تولید پراید متوقف خواهد شد" این خبری بود که مدتی پیش از طرف رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام شد و برای اغلب مردم ایران که همواره نسبت به این خودرو واکنش های منفی متعددی داشته اند خبری مسرت بخش تلقی می شود. پراید از اوایل دهه ۷۰ جای خود را در صنعت خودروسازی کشور باز کرد و رفته رفته تبدیل به یکی از خودرو‌های پر فروش شد؛ اما پس از گذشت ۲ دهه از تولید این خودرو که پس از پیکان در رتبه دوم خودرو‌های پرطرفدار ایرانی به حساب می‌آید، دچار مشکلات متعددی شد. کیفیت نامناسب قطعات، عدم پاسخگویی به نیاز مردم، استاندارد ضعیف و بسیاری از چالش های دیگر این خودرو، داد مردم را در آورد. شرکت سایپا پس از پراید به دنبال تولید خودرویی با کیفیت تر اما همانند پراید کرد و در نهایت تیبا تولید شد.

سال ۸۷ با تولید اولین خودرو تیبا بسیاری از شهروندان به جای خرید خودروی پراید به سراغ تیبا رفتند که این خودرو چند پله بالاتر از پراید قرار گرفت و در این زمان باز هم پراید نه با ویژگی های تیبا بلکه با همان سیستم فنی قدیمی خود در چرخه تولید ماند و هر سال روانه بازار شد. خودروی بعدی که شرکت سایپا اقدام به تولید آن کرد، کوییک بود که در سال ۹۵ از آن رونمایی شد. این خودرو برگرفته از تیبا بود و می توان آن را تکامل یافته از سری تیبا دانست، اما همچنان در کنار این دسته از خودروهای تولید، پراید نیز همچنان تولید می شد. سرانجام در شهریور امسال وزیر صمت خبر توقیف شماره گذاری خودروی پراید را در سال آینده مطرح کرد که نشان از اتمام تولید پراید داشت. با مطرح شدن این خبر موضوع دیگری در میان آمد و گمانه زنی ها برای تعیین جایگزینی خودرو پراید بالا گرفت. پس از بررسی‌های متعدد ۲ خودروی تیبا و کوییک به عنوان جایگزین‌های پراید انتخاب شدند و بر اساس خبر‌های واصله از گوشه و کنار صنعت خودروسازی ایران این ۲ خودرو پرطرفدار که کیفیتی به تناسب بالاتر از پراید دارند جایگزین این خودروی قدیمی خواهند شد.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید