ثبت یک رکورد عجیب در مصرف برق

این برای نخستین بار در تاریخ کشور است که قبل از شروع تابستان، پیک لحظه ای مصرف برق از مرز ۵۰ هزار مگاوات می گذرد.
ثبت یک رکورد عجیب در مصرف برق

به گزارش صنعت نویس، بر اساس آمار رسمی شرکت مدیریت شبکه برق ایران، در روزهای بیست و هشتم خردادماه رأس ساعت 14 و 43 دقیقه و بیست و نهم خردادماه رأس ساعت 15 و 19 دقیقه، مصرف لحظه ای برق کشور از مرز 50 هزار مگاوات گذشت.

این برای نخستین بار در تاریخ کشور است که قبل از شروع تابستان، پیک لحظه ای مصرف برق از مرز 50 هزار مگاوات می گذرد. همواره در سالهای اخیر در دو ماه تیر و مرداد، شاهد ثبت پیک های مصرف لحظه ای برق بیش از 50 هزار مگاوات بودیم اما امسال پیش از شروع تابستان پیک لحظه ای مصرف برق از مرز 50 هزار مگاوات گذشته است.

 

تابستانی که نکوست از خردادش پیداست!

گذر پیک لحظه ای مصرف برق از مرز 50 هزار مگاوات در خردادماه نشان می دهد که در صورت عدم مدیریت مصرف از سوی مردم، تیرماه و مردادماه سال جاری باید منتظر ثبت رکوردهای جدید در مصرف برق کشور باشیم.

آرش کردی مدیرعامل توانیر روز گذشته در دوازدهمین همایش بین‌المللی انرژی، ایران را کشوری بدمصرف در برق دانست و گفت: از نظر مصرف برق رتبه هجدهم دنیا را داریم و سرانه مصرف و شدت انرژی ما در برابر کشورهای همسطح خود، هیچ تناسبی با جمعیت و وضعیت اقتصادی ما ندارد.

وی افزود: با وجود اینکه از لحاظ مصرف، نقطه ضعف داریم و باید روند بدمصرفی خود را اصلاح کنیم، هر سال حدود 6 درصد رشد در مصرف برق داریم که این میزان در سال گذشته بالای 7 درصد بود.

 

رشد 1.5 برابری پیک سایی در تابستان سال جاری

مدیرعامل توانیر با بیان اینکه "در سال گذشته 8 درصد در بخش تولید رشد داشتیم"، گفت: امسال نیاز به 6000 مگاوات مدیریت مصرف برق داریم، در حالی که این رقم در سال گذشته 4000 مگاوات بود.

وی ادامه داد: امسال برای عبور از پیک، تمرکز ویژه ای روی مدییرت مصرف داریم اما در کل، موضوع شدت مصرف ما در زمان پیک تابستانه به 250 تا 260 ساعت بازمی گردد که اگر مقدار مصرف را در این تعداد ساعت مدیریت کنیم، نیاز نیست سالی 2 تا 3 هزار مگاوات نیروگاه جدید بسازیم.

 

منبع:تسنیم

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید