ثبت رکورد دمای ۶۰درجه در رودان هرمزگان

معاون آبخیزداری منابع طبیعی هرمزگان از ثبت رکورد دمایی ۶۰درجه سانتی گراد در سطح زمین طی روزهای گرم تابستان سال جاری در ایستگاه آبخیزداری حوزه آبخیز معرف و زوجی دهگین رودان خبرداد.

به گزارش صنعت نویس، ابوالقاسم حسین پور بیان داشت: ایستگاه آبخیزداری حوزه معرف و زوجی استان با هدف پایش شاخص های حوزه های آبخیز معرف مناطق خشک کشور تاسیس و بصورت مستمر ۱۷ پارامتر اقلیمی و داده مکانی را با دستگاه های خودکار اندازه گیری و ثبت می کند.

معاون آبخیزداری منابع طبیعی استان خاطر نشان کرد: بر اساس آمارهای دمایی ثبت شده در ایستگاه مذکور برای نخستین بار رکورد دمای ۶۰.۲ درجه سانتیگراد توسط دماسنج مستقر در ۵ سانتی متری سطح خاک به ثبت رسید. این در حالی است که دمای حداکثر هوای ۴۹ درجه در اتفاع استاندارد و دماهای ۴۳ و ۳۹.۶ به ترتیب در ۲۰ و ۵۰ سانتی متری عمق خاک در ایستگاه مذکور ثبت شده است.

حسین پور افزود: علاوه بر پایش و مانیتورینگ شاخص های تغییرات اقلیمی و داده های مکانی، تجزیه و تحلیل داده های سیلاب، فرسایش خاک و رسوب، نفوذپذیری زمین و روند تغییرات آب زیرزمینی در آبخوان منطقه نیز از جمله ایتم های کاری ایستگاه آبخیزداری حوزه معرف و زوجی استان است که بطور دائم در قالب گزارش های ماهانه، فصلی و سالانه در دستور کار اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قرار دارد.

شایان ذکر است این گرمای بی سابقه اثرات نامطلوبی بر روی منابع آب و خاک و حیات عرصه های منابع طبیعی استان خواهد داشت.

منبع:مهر

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید