ثبت رکورد تاریخی بورس در بازار امروز

امروز بار دیگر بورس تهران شاهد رشد قیمت‌ها و صف پایدار خرید بود به طوری که قیمت ها در بسیاری از گروه‌ها از جمله نفت، استخراج کانه‌های فلزی و خودرو روند تا آستانه ۵ درصد افزایش یافتند. شاخص بورس و اوراق بهادار تهران در پایان معاملات سی امین روز خرداد ماه با ۲۳۶۸ واحد رشد به پله ۱۰۸ هزار ۸۷۲ واحدی صعود کرد.
ثبت رکورد تاریخی بورس در بازار امروز

به گزارش صنعت نویس، امروز در ادامه رشد فزاینده قیمت‌ها در بورس اوراق بهادار تهران شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بار دیگر کانال‌شکنی کرد و توانست تا آستانه تراز ۱۰۹ هزار واحدی بالا رود. این در حالی است که در چهار روز معاملاتی گذشته هر بار نماگر اصلی بازار با رشد بیش از ۲۰۰۰ واحدی مواجه و وارد ترازهای جدید شده است به طوری که این ارقام برای شاخص کل در تاریخ بورس ایران بی‌سابقه است.

اصلی‌ترین نکته‌ای که می‌توان به عنوان دلیل افزایش این چنینی قیمت‌ها در بورس نام برد قیمت دلار در بازار غیررسمی است. در پی ماه‌های گذشته با تردیدها در مورد برجام قیمت‌ها در بورس تهران نزولی بود و این بازار رکود را تجربه می‌کرد، اما پس از خروج آمریکا از برجام و افزایش نرخ دلار در بازارهای غیررسمی ایران روند کاهشی قیمت‌ها در بورس به افزایشی تبدیل شد.

امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بازار سهام ۲۳۶۸ واحد افزایش یافت و به رقم ۱۰۸ هزار و ۸۷۲ واحدی رسید. در حالی که روز گذشته علی‌رغم رشد نماگر اصلی بازار شاخص کل هم وزن با افت همراه بود، اما امروز شاخص کل هم‌ وزن نیز هم جهت با نماگر اصلی ۱۷۴ واحد رشد کرد و رقم ۱۸ هزار و ۵۱۹ واحدی را تجربه کرد.

شاخص آزاد شناور نیز امروز با ۲۱۵۴ واحد افزایش شاهد ورود به کانال ۱۱۹ هزار و ۸۳۱ واحدی بود. در بازار اول نیز شاخص ۱۸۳۵ واحد رشد کرد و تا رقم ۷۹ هزار و ۶۰۵ افزایش یافت. شاخص بازار دوم نیز ۴۲۳۵ واحد افزایش یافت و به رقم ۲۱۹ هزار و ۷۵۵ رسید.

صنایع پتروشیمی خلیج فارس، صنعتی و معدنی گلگهر و فولاد مبارکه اصفهان با ۳۴۷، ۱۵۹ و ۱۵۶ واحد تاثیر افزاینده بیشترین نقش را در رشد دماسنج بازار داشتند. در طرف مقابل ملی صنایع مس ایران، بانک ملت و بانک اقتصاد نوین به ترتیب با ۶۹، ۲۸ و شش واحد سعی کردند سد راه افزایش شاخص‌ها شوند.

امروز بار دیگر گروه محصولات شیمیایی روند رشد قیمت‌ها را تجربه کرد و بسیاری از نمادها با صف خرید همراه شدند. همچنین گروه استخراج کانه‌های فلزی نیز یکدست سبزرنگ شد و مقدار قابل توجهی رشد قیمت را تجربه کرد. تعدادی از نمادهای این گروه با صف خرید همراه بود، اما گروه فلزات اساسی هرچند که با افزایش قیمت همراه بود اما نمادهایی هم در این گروه بودند که افت قیمت داشتند. فلزی‌ها امروز شاهد داد و ستد ۳۰۱ میلیون سهم و اوراق مالی به ارزش ۱۰۷ میلیارد تومان بودند.

دیگر گروهی که با رشد فزاینده قیمت‌ها و صف قیمت همراه بود گروه فرآورده‌های نفتی است بیشتر نمادها دراین گروه تا آستانه پنج درصد رشد قیمت را داشتند.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به ۷۰۰ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات رقم دو و نیم میلیارد تومان سهم و اوراق مالی را سپری کرد.

آیفکس نیز با ۲۸.۰۸ واحد رشد به رقم ۱۲۴۱ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران رقم ۲۷۴ میلیارد تومان را تجربه کرد و حجم معاملات به ۵۲۱ میلیون سهم واوراق مالی رسید.

 

منبع:ایسنا

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید