تیتر روزنامه‌ها در روز وداع با آیت‌الله هاشمی‌

برغم اعلام تعطیلی رسمی،‌ برخی روزنامه‌ها از جمله «شرق»، «آفتاب یزد»، «اعتماد»، «ایران» و «همشهری» امروز (سه‌شنبه) ۲۱ دی‌ ماه منتشر شدند تا در روز وداع با یار دیرین امام (ره)، با عکس‌ها و مطالبشان او را همراهی کنند.

به گزارش صنعت نویس به نقل از ایسنا، «کاش با او مهربان‌تر بودیم»، «وداع با حافظ اسرار»، «حزن ملت»، «وداع ملی» و «میهمان امام» تیترهایی بودند که روزنامه‌ها در روز مراسم تشییع پیکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی انتخاب کردند.

 

 

 

روزنامه «شرق» در شماره امروز خود گفتارهایی از معصومه ابتکار، علیرضا تابش، محمد بهشتی، سید محمود دعایی و ... را منتشر کرد. عناوینی از جمله «به تفکرهایش هنوز نیاز داریم»، «ورزش بانوان از دوران سازندگی شروع شد»، «تا که رفتیم همه یار شدند»، «روایت خبرنگار شرق از شب غیرمنتظره»، «مردی که شبیه هیچ‌کس نبود» و «مردی با مختصات جامعه سیاسی» در شماره امروز «شرق» منتشر شد.

 

 

روزنامه «آفتاب یزد» عکس یک خود را به انتشار طرحی جدید از دختر گل‌فروش که در فضای مجازی به شاه و گدا معروف شده، اختصاص داده است. تصویر این کارتون مربوط به حضور دخترک بر پیکری است که دست نوازش بر سر او می‌کشد. این روزنامه در شماره امروز خود در گزارشی به سیل واکنش‌ها نسبت به ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اشاره کرده است. همچنین تیتر یک خود را به گفته‌های سید مهدی طباطبایی در برنامه تلویزیونی شبکه یک سیما که اجرای آن را علی درستکار بر عهده داشت، با عنوان «کاش با او مهربان‌تر بودیم» اختصاص داده است.

 

 

روزنامه «اعتماد» روز سه‌شنبه «حزن ملت» را تیتر یک خود انتخاب کرد. گزارش‌هایی از فقدان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با گفتارهایی از سیاست‌مداران و برخی مسئولان در اعتماد امروز منتشر شده است. «غروب خورشید بهرمان»، «خانه سرد و زمستانی است»، «مبارزی برای تمام فصول»، «چرا رفتن هاشمی هم تلخ و هم بهت‌آور بود»، «شوک سیاسی» از جمله عناوین مطالبی بود که در این شماره از «اعتماد» منتشر شد. این روزنامه همچنین گزارشی از متن و حاشیه وداع با پیکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در جماران با عنوان «۲۴ ساعت اندوه‌بار در جماران» منتشر کرد. «اعتماد» همچنین نگاهی به کارنامه عملکرد اقتصادی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با عنوان «شیخ توسعه‌گرا و عمل‌گرا» داشت.

 

 

روزنامه «ایران» امروز (سه‌شنبه) ۲۱ دی‌ ماه تیتر یک خود را با عنوان «وداع ملی» به تشییع پیکر مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اختصاص داد. این روزنامه با تیتر «سایه دومین فقدان بزرگ بر خیابان جماران» گزارشی از وداع با پیکر آیت‌ الله هاشمی رفسنجانی در جماران منتشر کرده است.

روزنامه «همشهری» نیز تیتر یک شماره امروز خود را به وداع با پیکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با عنوان «میهمان امام (ره)» اختصاص داد.

 

 

«حکایت آشنایی رهبر معظم انقلاب با آقای هاشمی»، «صبر جمیل آیت‌الله»، «روایت یک عکس»، «رابطه فراتر از دیپلماسی با کشورهای عربی»، «مرد آرامش‌بخش جبهه»، «نگاه غرب به هاشمی» و «مرد صابر» از جمله عناوین مطالبی است که روزنامه همشهری در گفتارهایی به ویژگی‌های مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پرداخته است.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید