تکلیف کالاهای مکشوفه محتکران چه شد؟

رئیس اتحادیه بنکداران گفت: کالاهای اساسی مکشوفه که توسط سودجویان احتکار شده بود تا به امروز به بازار عرضه نشده است.
تکلیف کالاهای مکشوفه محتکران چه شد؟

به گزارش صنعت نویس،‌ احتکار کالامحمد آقاطاهر در پاسخ به این سؤال که در روزهای گذشته خبر از کشف انبارهای احتکار کالاهای اساسی منتشر شد، آیا این محصولات برای عرضه به مصرف‌کنندگان نهایی تعیین و تکلیف شده است، اظهار کرد: حدود ۱۰ روز پیش مذاکراتی صورت گرفت تا کالاهای اساسی مکشوفه شهرری در سطح شهر توزیع شود.

وی افزود: در زمینه عرضه اقلام مکشوفه محتکران از اتحادیه کمک خواسته شد که اتحادیه برای جلوگیری از ایجاد حلقه‌های بیش‌ از حد در زمینه توزیع اعلام کرد که محصولات به‌ صورت مستقیم در اختیار خرده‌فروشان قرار گیرد و عمده‌فروشان از این چرخه خارج شوند.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران تأکید کرد: تا به امروز کالاهای مکشوفه محتکران برای توزیع در اختیار خرده‌فروشان قرار نگرفته است.

آقاطاهر گفت: نوسانات نرخ دلار بر اکثر اقلام مورد نیاز خانواده‌ها تأثیرگذار بوده اما آمار و بررسی‌ها حکایت از آن را دارد که کمترین تأثیر را روی کالاهای اساسی داشته است.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران ادامه داد: دولت در زمینه تولید، تأمین و عرضه کالاهای اساسی برنامه‌های حمایتی داشته که از این موارد می‌توان به اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات و تأمین نیاز اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه تولید و عرضه روغن، کمبودی احساس شد که دلیل این موضوع کمبود دانه‌های روغنی بود و در روزهای گذشته مشکل تولید روغن نیز حل شد و امید است که روند تولید و عرضه روغن به روال گذشته بازگردد.

آقاطاهر یادآور شد: باوجود آنکه مقداری از نیاز بازار برنج از طریق واردات تأمین می‌شود با ارائه ارز ۴۲۰۰ تومان به برنج وارداتی، افزایش قیمتی در زمینه برنج به ثبت نرسیده است و فقط قیمت حبوبات قبل از آغاز ماه محرم با افزایش اندکی روبرو شد.

 

منبع:ایسنا

افزودن نظر جدید