تویوتا با ترامپ سرشاخ نمی‌شود

اعلام سیاست‌های جدید تویوتا و سامسونگ نشان‌می‌دهد این دو کمپانی بزرگ ترجیح می‌دهند با ترامپ سرشاخ نشوند.
تویوتا با ترامپ سرشاخ نمی‌شود

به گزارش خبرآنلاین از یورونیوز، آکیو تویودا مدیرعامل کمپانی خودروسازی تویوتا به سخنان دونالد ترامپ مبنی بر احتمال تعیین تعرفه های گمرکی سنگین برای واردات خودروهای ساخت این شرکت در مکزیک واکنش نشان داد.

مدیرعامل تویوتا تاکید کرد: "طی ۳۰ سال گذشته تولیدات این کمپانی در ایالات متحده همواره روندی صعودی داشته است".

تویودا گفت: "امروز تولیدات تویوتا در آمریکا افزایش یافته و در این کشور شبکه های فروش محلی تشکیل شده است. خوروهای ما توسط کارگران آمریکایی و در کارخانه ها واقع در این کشور ساخته می شوند. تویوتا می تواند به عنوان یک خودروساز آمریکایی محسوب شود".

شرکت تویوتا در اواخر ماه ژانویه از برنامه سرمایه گذاری معادل ۶۰۰ میلیون دلار در کارخانه خود واقع در پرینستون ایالت ایندیانا پرده برداشته بود. پیش بینی می شود اجرای این طرح به ایجاد ۴۰۰ فرصت شغلی در منطقه منجر شود.

از سوی دیگر شرکت کره ای سامسونگ نیز برای در امان ماندن از اعمال تعرفه های سنگین گمرکی، طرح ساخت یک کارخانه در آمریکا برای تولیدات لوازم خانگی را در دستور کار خود قرار داده است.

این در حالی است که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا سیاست اعمال فشار بر شرکتهای خودروسازی برای اینکه این کمپانی ها مرکز فعالیت خود را در ایالات متحده حفظ کنند ادامه می دهد.

و چندی پیش در توییتی تویوتا را مورد تهدید قرار قرارداد. توییت وی به روشنی تویوتا را در صورتی که کارخانه جدیدی در مکزیک تاسیس کند به پرداخت مالیاتهای سنگین گمرکی برای صادرات به آمریکا تهدید کرده است.

هیروشیجه سکو، وزیر بازرگانی ژاپن در واکنش به این رویکرد گفت: "صنعت خودروسازی ژاپن ۱.۵ میلیون نفر را در ایالات متحده به کار گرفته است. باید این موضوع را اضافه کنم که ما در نظر نداریم کارخانه های خود را از آمریکا به مکزیک و یا کشور دیگری منتقل کنیم".

کمپانی های خودروسازی چون تویوتا، فورد و یا نیسان بدلیل پایین بودن هزینه تولید اکثر خودروهای خود را در مکزیک تولید و به آمریکا صادر می کنند.

تولید سالانه خودروی نیسان، رقیب تویوتا نیز در مکزیک به رقم ۸۰۰ هزار دستگاه می رسد که عمدتا به آمریکا صادر می‌شود.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید