تولید و فروش مستقل رنو در ایران

رنو در شرایطی خود را برای حضور گسترده‌تر در بازار خودرو ایران آماده می‌کند که یکی از برنامه‌های اصلی این شرکت، تولید، فروش و خدمات پس از فروش موازی با خودروسازان داخلی است.
تولید و فروش مستقل رنو در ایران

این خودروساز فرانسوی که هم‌اکنون مشغول مذاکره با ایران خودرو و سایپا بر سر همکاری مشترک است، برنامه‌ای بلندمدت را برای بازار کشور در نظر گرفته و طی آن قرار است 25 محصول جدید را تولید و در اختیار مشتریان قرار دهد. این در شرایطی است که رنویی‌ها قصد دارند علاوه‌بر مشارکت با دو خودروساز بزرگ کشور، خود نیز به‌طور مستقل اقدام به تولید و فروش و ارائه خدمات پس از فروش کرده و از این راه رقابت را در بخشی از بازار ایران تندتر کنند. این تصمیم خودروساز فرانسوی از آن جهت است که ایران‌خودرو و سایپا طی چند سال گذشته نتوانسته‌اند عملکرد چندان قابل قبولی در تولید و عرضه محصولات رنو از خود بجا بگذارند.

در این شرایط به نظر می‌رسد عرضه محصولات با قیمتی بالاتر از انتظار رنو، یکی از اصلی‌ترین دلایل این شرکت برای رفتن به سمت تولید و عرضه مستقل در بازار خودرو ایران است. طی این چند سال، خودروسازان داخلی گاهی قیمتی بیش از آنچه مدنظر رنو بوده، برای محصولات این شرکت لحاظ کرده‌اند. جدا از بحث قیمت، مسائلی مانند نحوه فروش و ارائه خدمات پس از فروش نیز در تصمیم رنو مبنی بر تولید و عرضه مستقل محصول در ایران، اثرگذار بوده و این شرکت می‌خواهد همان رفتار و روشی را که در بازارهای خارجی دارد، در بازار ایران نیز نهادینه کند. در واقع هدف رنو این است که غیر مستقیم و به واسطه اقدامات مستقل، خودروسازان ایرانی را نیز درگیر قواعد خاص خود کرده و از این راه عملا کنترل تولید،فروش و خدمات پس از فروش محصولاتش را به دست بگیرد. طبعا اگر رنو موفق به این کار شود، خودروسازان کشور ناچارند مطابق با شیوه و روش این شرکت فرانسوی، اقدام به تولید و عرضه محصولات رنویی خود کنند و دیگر جایی برای قیمت‌های نامتعارف و مسائلی از این دست، باقی نمی‌ماند.
 

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید