تولید موتورهای دوگانه‌سوز افزایش می‌یابد

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از افزایش تولید موتورهای دوگانه‌سوز خبر داد.

فرشاد مقیمی در حاشیه مراسم انعقاد تفاهم‌نامه گروه صنعتی ایران‌خودرو و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی که در راستای توسعه خودروهای گازسوز با هدف کاهش مصرف بنزین و جایگزینی بنزین با سوخت پاک، کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل بار و مسافر و همچنین کاهش آلودگی‌های ناشی از خودروهای بنزینی برگزار شد، اظهار کرد: در دوگانه‌سوز شدن خودروها طبق مصوبه شورای اقتصاد، در بحث خدمات‌رسانی حوزه‌هایی تعریف شده است. علاوه براینکه محصولاتی که از گذشته بوده و امکان تولید وجود داشته و دارای ظرفیت هستد را در اختیار تفاهم‌نامه‌ای که امروز فی‌مابین دو مجموعه امضا شده، قرار داده‌ایم؛ برای خودروها و محصولات جدیدی که می‌توانیم به بازار عرضه کنیم، اقدامات انجام شده و با سرعت بیشتری دنبال خواهیم کرد تا این‌ها را هم سریعتر به بازار عرضه کنیم.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو ادامه داد: علاوه‌ بر این بخشی دیگر مربوط به ظرفیت‌سازی برای آینده است. در واقع ما در بحث افزایش ظرفیت موتورهای دوگانه‌سوز است که همان موتور ملی EF۷ است که برای خدمت‌رسانی در این طرح پیش‌بینی شده است. همچنین در نظر داریم برای خودروهایی که اکنون درحال استفاده هستند، کارگاه‌هایی در سطح کشور زیر نظر خودروسازان آماده‌سازی شوند تا بحث استانداردها و ایمنی‌ها هم رعایت شود.

وی تاکید کرد: در این چهار حوزه فعالیتی، ایران‌خودرو آمادگی کامل خود را اعلام کرده است. علاوه‌ بر این در خودروهای نیمه‌سنگین و سنگین هم کار آغاز و قرار شده است بعد از این‌تفاهم‌نامه، قراردادی منعقد و همکاران ما ظرف یک‌ هفته کار را به سرانجام خوب برسانند.

مقیمی در رابطه با سهم ایران‌خودرو در این قراردادها اظهار کرد: در حال حاضر بیشترین ظرفیت در گروه صنعتی ایران‌خودرو به صورت ظرفیت‌های بالفعل وجود دارد تا کار آغاز شود. اکنون در بحث موتورهای EF۷، روزانه ۴۰۰ دستگاه پتانسیل تولید وجود دارد که حتما از ظرفیت این طرح برای افزایش پتانسیل استفاده خواهیم کرد و افزایش خواهیم داد. همچنین آمادگی و پتانسیل ظرفیت تولید ون‌های گازسوز با همکاری‌هایی که با طرف خارجی انجام شده است، وجود دارد تا سه الی چهار هزار دستگاه را بتوانیم در سال تحویل دهیم.

وی افزود: در خودروی تجاری سبک ما که وانت آریسان است، در حال حاضر قابلیت تولید وجود دارد. حتی همکاران ما کار طراحی را در بحث افزایش پیمایش دنبال می‌کنند تا بتوانند با افزایش میزان ظرفیت مخازن، شرایط بهتری را برای استفاده مردم از امکانات با قیمت مناسب و اقتصادی فراهم کنند.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو در رابطه با نحوه فروش این خودروها، اظهار کرد: باتوجه به نحوه قراردادی که با شرکت پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی منعقد می‌شود، توزیع خودروها تقسیم خواهد شد و در آینده پس از آنکه قراردادها بسته شوند، اعلام خواهیم کرد که چه میزان از این خودروها را در اختیار ناوگان حمل‌ونقل عمومی قرار می‌دهیم اما طبیعتا در ابتدای امر، ظرفیت حمل‌ونقل عمومی به دلیل ضعف‌هایی که در این حوزه وجود دارد، نسبت به عرضه‌ای که به مردم می‌شود، بیشتر باشد.

مقیمی در پایان تاکید کرد: اگر مابه‌التفاوت بنزین‌سوز و گازسوز را از محل کمک‌های بلاعوض دریافت کنیم، شراط خاص و ویژه‌ای وجود ندارد و درخواست‌ها دریافت می‌شود، تولید صورت گرفته و عرضه خواهیم کرد. در این صورت هدف‌های طرح دوگانه‌سوز شدن خودروها همچون کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل مسافر، کاهش آلودگی هوا در اثر جایگزینی گاز با بنزین، کاهش مصرف بنزین و... محقق خواهد شد.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید