تولید داروی کرونا در گیلان

رمدسیویر توسط یکی از موفق‌ترین شرکت‌های بازار دارویی در حال تولید است.

رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به تولید اولین داروی ضد کرونا در استان گفت: رمدسیویر توسط یکی از موفق ترین شرکت‌های بازار دارویی در حال تولید است.

فرهاد دلق پوش در جمع خبرنگاران در سازمان صمت گیلان گفت: ۱۷ درصد از نیازهاهی دارویی کشور در استان گیلان تولید می شود و در شرایط فعلی هم در حوزه‌های بهداشتی و تولیدات مربوط به این حوزه گام‌های موثری را برداشته و در مجموع ۳۲ واحد تولیدات دارویی، آرایشی و بهداشتی در گیلان در حال فعالیت است.

وی با بیان اینکه تولید یکی از داروهای ضد کرونا برای اولین با ر در کشور و در گیلان آغاز شده است، اضافه کرد: در یکی از شرکت های تولید دارویی رشت که یکی از موفق ترین شرکت‌های بازار دارویی است، برای تولید داروی "رمد سیویر" افتخار آفرینی کرد. این اقدام در حالی صورت گرفته است که جهان به شدت درگیر ویروس کرونا است.

دلق پوش ادامه داد: این شرکت در راستای "پویش تولید- تداوم امید" با ظرفیت و توانمندی های مطلوبی که دارد، با داشتن بیش از ۱۵۰ قلم پروانه تولید، در حال حاضر رتبه اول کشوری از لحاظ حجم تعداد تولید و رتبه دوازدهم کشوری از لحاظ فروش را دارا است.

وی خاطرنشان کرد: این شرکت از منظر صادراتی نیز موفق عمل کرده و توانسته است در سطح بین المللی نیز تولیدات خود را عرضه کند که در سال گذشته ۷۰ هزار دلار صادرات داشته است که امیدواریم در سال جاری نیز در زمینه ارزآوری برای کشور موفق تر از گذشته عمل کند.

رییس سازمان صمت گیلان با اشاره به اینکه در بدو شیوع ویروس کرونا این شرکت به یاری حوزه سلامت و بهداشت درمان کشور شتافت، تصریح کرد: این شرکت علیرغم اینکه محصولات ضدعفونی کننده در خط تولید خود نداشت به سرعت خط تولید خود را به محصولات ضدعفونی تغییر داد و روزانه ۲۰ هزار ژل ضدعفونی تولید و توزیع کرد.

وی افزود: در حال حاضر ۵۰۰ نفر نیروی فعال در این شرکت به صورت مستقیم مشغول بکار هستند، حوزه فعالیت این شرکت به صورت عمومی در دسته داروهای اعصاب و روان است.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید