تولید برق از انرژی های نو

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: طبق نامه معاون اول رئیس جمهوری، تمامی وزارتخانه ها، موسسه ها و شرکت های دولتی و نهادهای غیردولتی موظف هستند در 2 سال آینده حداقل 20 درصد برق مصرفی ساختمان های خود را از طریق انرژی های نو تامین کنند.
تولید برق از انرژی های نو

صنعت نویس: حاجی رضا تیموری روز چهارشنبه  افزود: اگر این طرح اجرایی نشود وزارت نیرو ناگزیر است تعرفه برق مصرفی را بر اساس نرخ خرید تضمینی برق از نیروگاه های تجدید پذیر، اعمال کند.
وی بر ضرورت توسعه انرژی های نو در ایران تاکید کرد و گفت: ضرورت تنوع در منابع انرژی به منظور افزایش امنیت انرژی، تولید پراکنده و کاهش اتکا به شبکه سراسری انتقال انرژی (پدافند غیر عامل)، برخورداری از پتانسیل عظیم منابع انرژی تجدید پذیر در کشور و استفاده حداکثری از منابع منطقه ای، اشتغالزایی و توسعه نواحی دور افتاده، ایجاد فرصت کسب و کار و شغل های جدید، استفاده نکردن از سوخت های فسیلی و جلوگیری از انتشار گازهای گلخانه ای، جلوگیری از آلودگی محیط زیست و ارتقای سطح جایگاه استراتژیک ایران در دیپلماسی انرژی در فضای بین الملل از جمله مزایای توسعه انرژی های نو در ایران است.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان اظهار کرد: خورشید سرچشمه عظیم و بیکران انرژی است که حیات زمینی به آن بستگی دارد و اگر تنها یک درصد از صحراهای جهان با نیروگاه های حرارتی خورشیدی به کار گرفته شوند برق مورد نیاز جهان تامین خواهد شد.
تیموری تاکید کرد: انرژی خورشیدی وسیع ترین منبع انرژی پاک در جهان است و مزیتی که این انرژی نسبت به دیگر انرژی ها دارد قابل دسترس بودن آن در اکثر نقاط جهان است.
وی با بیان اینکه انرژی ای که در هر ساعت از خورشید به زمین می تابد بیش از کل انرژی مصرفی ساکنان زمین در یک سال است ادامه داد: ایران به طور متوسط سالانه 2 هزار و 900 ساعت آفتاب دارد و در بعضی از مناطق تا سه هزار و 200 ساعت یعنی حدود 33 تا 36 درصد ساعات شبانه روز آفتابی است و می توان با پنل های خورشیدی فتوولتائیک نور خورشید را جذب کرده و آن را به طور مستقیم به برق تبدیل کرد.
وی دباره مزایای انرژی خورشیدی گفت: تجدید ناپذیر بودن مهمترین مزیت آن است چرا که این انرژی دارای منبع بی پایان است و از بین نمی رود و تا زمانی که خورشید در حال تابش است امکان استفاده از انرژی خورشیدی وجود دارد همچنین از نظر فراوانی این انرژی نیز می توان گفت پتانسیل انرژی خورشیدی فراتر از تصور است.
تیموری پایداری و دوستدار محیط زیست بودن را از دیگر مزایای انرژی خورشیدی عنوان کرد و گفت: منابع پایدار ، نیاز انرژی امروز را بدون اینکه به تامین نیاز آیندگان لطمه ای وارد کنند برآورده می کنند و علاوه بر آن دوستدار محیط زیست بوده و هیچ آلودگی به همراه ندارد .
وی ادامه داد: قابلیت دسترسی انرژی خورشیدی در حدی است که در همه جای دنیا یافت می شود و با کمک آن به کاهش هزینه های برق مشترکان کمک کرد به طوری که اگر امکانات شبکه ای آن وجود داشته باشد صاحبان خانه های مسکونی می توانند برق تولیدی مازاد بر مصرف خود را به این شبکه بفروشند در نتیجه هزینه های برق مصرفی خود را کاهش دهند.
وی تصریح کرد: انرژی خورشیدی کاربردهای فراوان دارد و در زمینه های مختلفی می تواند مورد استفاده قرار گیرد به طور مثال در مکان هایی که شبکه های برق وجود ندارد در فرایند شیرین سازی آب دریا و یا تولید برق مورد نیاز ماهواره ها در فضا می توان از این انرژی استفاده کرد.

ایرنا

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید