توقف تولید خودرو چینی در ایران

در شرایطی وزارت صنعت،معدن و تجارت آمار تولید خودروهای داخلی در 9 ماه امسال را اعلام کرده که طبق آن، تولید یک محصول چینی متوقف شده است.
توقف تولید خودرو چینی در ایران

به گزارش خبرنگار صنعت نویس،مطابق با آمار اعلامی، تولید لندمارک در گروه بهمن متوقف و به نظر می رسد این محصول دیگر جایی در خطوط تولید این شرکت ندارد.  لندمارک که محصولی چینی به شمار می رود، حدود دو سال و نیم پیش راهی ایران شد و ابتدا تیراژ نسبتا مناسبی داشت، اما رفته رفته آمار تولیدش آب رفت.

آن طور که آمار 9 ماهه تولید می گوید، لندمارک تا پایان آذر ماه تنها یک دستگاه تولید داشته و این موضوع از خداحافظی خودرو موردنظر با گروه بهمن حکایت دارد. گروه بهمن یکی از خودروسازان خصوصی کشور محسوب می شود، شرکتی که چند ماهی از فروش سهام آن به بخش خصوصی می گذرد. طبق آمار اعلامی،در مجموع سه هزار و شش دستگاه محصول سواری در گروه بهمن تا پایان 9 ماه امسال مونتاژ شده که مزدا3 و آسا (بسترن) را شامل می شود.

بر این اساس، تیراژ گروه بهمن در مقایسه با 9 ماه سال گذشته 1/4 درصد کاهش پیدا کرده است، آن هم در شرایطی که بهمنی ها دو هزار و 355 دستگاه مزدا3 و 650 دستگاه آسا را مونتاژ کرده اند.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید