توضیحاتی درباره قرارداد گاز ایران و ترکمنستان

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اعلام اینکه با اتمام پروژه انتقال گاز به مازندران از سوی سمنان شاهد انتقال گاز به میزان 40 میلیون مترمکعب از دامغان به کیاسر خواهیم بود، گفت: قطع گاز از سوی ترکمنستان غیرقانونی بوده است که بر اساس قرارداد باید خساراتی را به ما پرداخت کنند.
توضیحاتی درباره قرارداد گاز ایران و ترکمنستان

به گزارش صنعت نویس به نقل از ایسنا، حمیدرضا عراقی در حاشیه دیدار با استاندار مازندران در خصوص قرارداد گاز ایران و ترکمنستان، یادآور شد: رابطه ایران و ترکمنستان دیگر بر مبنای نیاز و رفع نیاز نیست بلکه این یک قرارداد تجاری است و با توجه به اینکه ترکمنستان از موضع بالا به این قرارداد نگاه می‌کرد و با تحمیل نظرات خود، قصد داشت به ما فشار بیاورد که ما آن را نپذیرفتیم. قطع گاز از سوی ترکمنستان غیرقانونی بوده است که بر اساس قرارداد باید خساراتی را به ما پرداخت کنند.

وی با اشاره به خط انتقال گاز سمنان به مازندران، خاطرنشان کرد: پروژه خط انتقال گاز سمنان به مازندران با مصوبه شورای اقتصاد از سال 94 آغاز شده است که با جدیت در حال پیگیری است و امیدواریم که در تابستان 96 این پروژه به اتمام برسد و شاهد انتقال گاز به مساحت 40 میلیون متر مکعب از دامغان به کیاسر باشیم.

عراقی با بیان اینکه با وجود سرمای شدیدی که در کشور وجود دارد تولید و توزیع گاز به نحو مناسب در حال انجام است و هیچ مشکلی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بسیاری از منازل مسکونی از گاز طبیعی برخوردار هستند. افت فشار در هیچ نقطه‌ای از کشور وجود ندارد و برای اینکه بالانس در همه جا وجود داشته باشد نیروگاه‌ها در محدودیت هستند و برخی از آن‌ها از سوخت دوم استفاده می‌کنند.

مدیرعامل شرکت گاز ایران خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سرمای هوا رو به کاهش است مشکلات برطرف می‌شود و البته در زمستان امسال هیچ قطعی گاز نداشته‌ایم.

عراقی تصریح کرد: نگرانی اصلی ما برای مازندران بود که با توجه به تمهیداتی که از سوی استانداری این استان و استان گلستان و همچنین مردم انجام شده بود و با صرفه‌جویی مناسب و تولید و انتقال خوب توانستیم از بحران عبور کنیم.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید