توصیف های ماندگار از شخصیت ماندگار

روز گذشته مردی از تبار کرمان با قلبی به بزرگی ایران اسلامی چشم از جهان فروبست که در فراغ رفتن او همه رفقای دیرین، یاران و همفکران توصیف هایی را به یادگار نگاشتند که ماندنی است.

به گزارش صنعت نویس به نقل از ایرنا، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام و از پیشگامان انقلاب اسلامی شامگاه یکشنبه به دلیل عارضه قلبی دعوت حق را لبیک گفت. همو که نخستین توصیفش را امام قلب ها، آن سال ها که هر دو در قید حیات بودند بر زبان جاری ساخت و فرمودند: مردان تاریخ تا آخر زنده هستند. بدخواهان باید بدانند هاشمی زنده است چون نهضت زنده است.

با ارتحال این پشتوانه نهضت خمینی کبیر(ره)، مقامات و شخصیت های سیاسی، کشوری و لشکری نیز با صدور پیام های جداگانه جملاتی در وصف این فرزند انقلاب اسلامی نگاشته اند که خود نشان از ماندگاری نام آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی برای همیشه تاریخ دارد.

**رهبر معظم انقلاب اسلامی
دوستی دیرینه ای که قریب به 6 دهه پیش در بین الحرمین اباعبدالله الحسین(ع) و قمر بنی هاشم بسته شد، امروز در قلم رهبر معظم انقلاب اسلامی این گونه به تحریر درآمد که « فقدان همرزم و همگامی که سابقه‌ی همکاری و آغاز همدلی و همکاری با وی به پنجاه و نه سال تمام میرسد، سخت و جانکاه است. چه دشواری ها و تنگناها که در این ده ها سال بر ما گذشت و چه همفکری ها و همدلیها که در برهه‌های زیادی ما را با یکدیگر در راهی مشترک به تلاش و تحمل و خطرپذیری کشانید.»
توصیف آیت الله هاشمی رفسنجانی در قلم و گفتار سایر شخصیت ها به شرح زیر است:
** رییس جمهوری
حجت اسلام و المسلمین حسن روحانی: اسلام سرمایه‌ای پرارزش، ایران امیری بزرگ، انقلاب اسلامی پرچمداری شجاع و نظام، مُدبری کم‌نظیر را از دست داد.

** رییس مجلس شورای اسلامی
علی لاریجانی: مرد بزرگی چشم از این جهان فرو بست؛ روحانی عظیم القدری که از تلاش برای درهم شکستن چهره نفاق و انحراف نایستاد.

**رئیس قوه قضاییه
آیت الله آملی لاریجانی: هاشمی رفسنجانی سال های متمادی از مبارزان نهضت در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بودند و بعد از انقلاب نیز از موثرترین شخصیت های نظام در کنار امام (ره) و مقام معظم رهبری در سمت های مختلف به نظام اسلامی خدمت کردند.

** یاد گاران امام(ره)
زهرا مصطفوی دختر حضرت امام خمینی(ره): آیت الله هاشمی رفسنجانی یار و امین حضرت امام و همراه صادق رهبری بود.
حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی: هاشمی قامت رعنای گفتمان آزادی‌خواه و معتدل در جامعه افراط‌ زده ما بود.

** رییس مجلس خبرگان
آیت الله احمد جنتی: آیت الله جناب آقای هاشمی رفسنجانی، مجاهد دوران نهضت اسلامی و یار دیرین حضرت امام خمینی (ره) بود.

** رئیس هیات حل اختلاف قوا
آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی: این انسان خدوم و مجاهد، از پیشگامان مبارزه و نهضت عظیم امام راحل و از جمله افراد برجسته انقلاب شکوهمند اسلامی به شمار می رفت که از عمق جان به ندای قائد عظیم الشأن امام راحل قدس الله نفسه الزکیه لبیک گفته و به حق در آن دوران سخت مبارزه با رژیم سفاک ستمشاهی در ایثار جان و مال دریغ نورزید و همواره در مسیر اعتلای کلمه طیبه انقلاب اسلامی قبل و بعد از پیروزی و در عصر قیادت آن یگانه دوران ،گام برداشت و از جمله افراد مورد اعتماد ایشان بود که بار مسئولیت های سنگینی را در آن دوران به شایستگی بدوش کشید.

**سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
سردار عزیز جعفری فرمانده سپاه: اکبر هاشمی رفسنجانی عمر خود را در مبارزه با نظام ستم شاهی و شکل دهی به نظام جمهوری اسلامی ایران و پذیرش مسئولیت هایی خطیر در ارتقای موقعیت کشور سپری کرد.
بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی: نام هاشمی رفسنجانی از اجزای غیرقابل انفکاک تاریخ نهضت اسلامی است.

** معاون اول رییس جمهوری
اسحاق جهانگیری : ایران، قهرمانی ملی و دولت، پشتیبانی شجاع را از دست داد.

** مراجع عظام تقلید و شخصیت های حوزوی
آیت الله علوی گرگانی: ایشان با هوشیاری و زحمات فراوان بعد از رحلت امام خمینی(ره) در سازندگی و آبادی مملکت ایران نقش ماندگار ایفا کردند.
آیت الله نوری همدانی: سوابق درخشان آیت الله رفسنجانی در به ثمر نشستن انقلاب و خدمات وی به مردم ایران، بر هیچ کسی مخفی نیست.
آیت الله مکارم شیرازی: حجت الاسلام والمسلمین هاشمی رفسنجانی سال ‌ها در خدمت امام راحل فداکاری کرد.
آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی:آیت الله هاشمی رفسنجانی از معتمدترین افراد نزد امام راحل بود. سیاست و جهاد را از اسلام و آموزه های قرآن و مکتب اهل بیت علیهم السلام به خوبی آموخت و در سر تا سر زندگی خود ‍پیاده کرد و اعتنا به مبانی محکم امام خمینی در انقلاب در 2 جهت اسلامیت و جمهوریت، توجه عمیق به مردم و ارزش ملت از دیگر خصوصیات این شخصیت انقلابی بود.

** سخنگوی دولت
محمد باقر نوبخت: آیت الله هاشمی رفسنجانی فرزند فهیم، صبور و پشتیبان انقلاب بود که عمر پربرکت خود را وقف آرمان، ملت و سرزمین خویش کرد.

** نمایندگان مجلس:
220 نماینده مجلس: آیت الله هاشمی رفسنجانی در سایه تدبیر و عقلانیت قوام بخش نظام بود.
علی مطهری: آیت الله هاشمی همیشه به وظیفه خود عمل می کرد، آنجایی که مصلحت نظام را تشخیص می داد، وظیفه اش را انجام می داد اگرچه مورد هجوم و توهین قرار می گرفت و شخصیتی بود که خالصانه برای خدا کار می کرد.
مجمع نمایندگان کرمان: آیت الله هاشمی رفسنجانی را آیینه تمام نمای انقلاب اسلامی و معلمی برای آموزش وحدت و ایثار برای همه بود.

** امامان جمعه و استانداران: آیت الله هاشمی رفسنجانی مرد زمان های سخت و تصمیم های راهبردی بود.

** دادستان کل کشور
حجه الاسلام والمسلمین منتظری : آیت الله هاشمی رفسنجانی از ارکان موثر در ایجاد انقلاب اسلامی و نظام بودند

** رییس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری
حجت‌الاسلام والمسلمین علی اکبر ناطق نوری : خبر ارتحال مبارز بزرگ انقلاب، یار وفادار امام و رهبری و همسنگر پیشکسوتم حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی عمق جانم را سوزاند.

** دبیر شورای عالی امنیت ملی
علی شمخانی : ضایعه درگذشت یار دیرین امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری مدظله العالی که تکیه گاه کم نظیری برای انقلاب اسلامی بودند، موجب تاثر و تالم شدید است.

** وزیر نیرو
حمید چیت چیان: آیت الله هاشمی رفسنجانی فرماندهی هوشمندانه و کم نظیر در دوران دفاع مقدس، مجاهدی خستگی ناپذیر در سازندگی، آبادانی و سرافرازی ایران اسلامی و پایه گذار زیربناهای اصلی توسعه کشور بود که در پیشبرد و به ثمر رساندن انقلاب اسلامی نیز نقشی بی بدیل داشت.

** وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی
علی ربیعی: آیت الله هاشمی رفسنجانی دوست و یاور همیشگی کارگران و محرومان بود که نخستین تشکل های کارگری در ابتدای انقلاب اسلامی با حمایت های ویژه ایشان و شهید بهشتی شکل گرفت .

** وزیر صنعت، معدن و تجارت
محمدرضا نعمت زاده: بدون شک لقب سردار سازندگی برازنده ایشان بوده و من وظیفه دارم از تلاش های ایشان در سال های بعد از انقلاب و حمایت هایی که تا امروز از این حوزه بزرگ انجام دادند، به نیکی یاد کنم.

** وزیر امور اقتصادی و دارایی
علی طیب نیا: آیت الله هاشمی رفسنجانی عالم مجاهد و فقیه انقلابی ٬ یار دیرین حضرت امام( ره) و مقام معظم رهبری٬ مبارز نستوه و خستگی ناپذیر٬ مفسر قران و سیاستمدار مدبر و شجاع ٬ بود و اینک ایران اسلامی در غم از دست دادن یکی از بزرگ ترین رهبران خود ماتم زده و عزادار است.

** رییس کل بانک مرکزی
ولی الله سیف: آیت الله هاشمی رفسنجانی علاوه بر نقش آفرینی و تلاش های موثر و هدفمند در مسیر شکل گیری و تثبیت انقلاب اسلامی و نیز جانشینی فرماندهی کل قوا، نقش بی بدیلی در بازسازی ویرانی های پس از جنگ تحمیلی و تبیین و ترویج گفتمان سازندگی و توسعه اقتصادی داشتند و با شجاعت و نوآوری، اقتصاد کشور را در مسیر مناسب و متناسب با ظرفیت های ایران اسلامی قرار دادند.

** وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات
محمود واعظی: آیت الله هاشمی رفسنجانی نقش بی بدیلی در پیروزی انقلاب اسلامی و پیشرفت و توسعه کشور داشتند؛ فقدان این مرد بزرگ ضایعه ای جبران ناپذیر برای ایران اسلامی است و تسلیت کمترین واژه برای این غم جانکاه است.

** دبیر شورای عالی مناطق آزاد
اکبر ترکان : مبارزات شجاعانه و دین محور آیت الله هاشمی رفسنجانی در دوران رژیم طاغوت و نقش برجسته ایشان در شکل گیری و استقرار جمهوری اسلامی و همراهی حضرت امام راحل از دوران پیش از انقلاب، ایشان را به چهره شاخص و بی بدیل انقلاب اسلامی تبدیل کرد.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید