توزیع سیم کارت عراقی در ایران

محمود واعظی و حسن الراشد وزیر ارتباطات عراق سند همکاری دو جانبه در حوزه مخابراتی، پستی و پست بانک امضا کردند.

به گزارش صنعت نویس،سند امضا شده توسط وزاری ارتباطات کشورمان و عراق  در حوزه خدمات دهی به زائران اربعین حسینی، پوشش ارتباطی جاده‌ای، اتصال فیبر نوری، مقابله با تهدیدات سایبری، همکاری‌های پستی و پست بانکی است.

در مراسم امضای این سند همکاری، محمود واعظی با اشاره به  آمادگی اپراتورهای عراقی برای خدمات دهی به زائرین ایرانی گفت: مسیرهای ارتباطی میان ایران و عراق به شش نقطه افزایش پیدا کرده است تا هم رومینگ و هم برای سایر ارتباطات سیگنالینگ کافی وجود داشته باشد.

وی افزود: سند همکاری امضا شده در دو بخش ارتباطات کنگره اربعین سال جاری و برنامه همکاری تا سال آینده تنظیم شده است.

واعظی با اعلام اینکه تا یک ماه بعد از امضای سند همکاری اتصال فیبر نوری بین منطقه چزابه و شیب برقرار می‌شود گفت: یکی دیگر از بندهای این سند همکاری، توزیع سیم کارت اپراتورهای عراقی در ایران است.

وزیر ارتباطات در مورد توافقهمکاری‌های صوت و دیتا با کشور عراق اظهار داشت: با امضای این تفاهم نامه اپراتورهای کشور عراق خدمات رومینگ را به صورت مستقیم به زائرین اربعین ارائه خواهند کرد.

وی ادامه داد: اپراتورهای عراقی امسال به زائرین اربعین در مسیر نجف به کربلا خدمات ارائهمی‌کنند و همچنین پوشش جاده‌ای تلفن همراه برای زوار کامل خواهد بود.

واعظی همچنین با اشاره به همکاری سایبری دو کشور  افزود: توافق کردیم تا در مقابل این تهدیدات به صورت سرت همکاری کرده و همچنین ترانزیت مرسولات پستی را به صورت هوایی و زمینی داشته باشیم.

در این مراسم حسن الراشد وزیر ارتباطات عراق نیز با اشاره به برطرف کردن موانع و مشکلات سفر زائرین ایرانی گفت: عراق برای پوشش خدمات ارتباطی به زائرین ایرانی به همکاری و پشتیبانی وزارت ارتباطات ایران نیازمند است و ما درصدد هستیم با همکاری و پشتیبانی ایران این مشکلات را پشت سربگذاریم.

وزیر ارتباطات عراق در پایان افزود: کشور عراق آمادگی کامل برای اجرای بندهای توافق نامه را دارد و امیدواریم همکاری فی مابین پس از اربعین نیز ادامه داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید