تورم مهرماه از زبان سخنگوی دولت

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به نشست مهم مسئولان اقتصادی دولت گفت: تورم مهرماه حدود ۸ درصد است.
تورم مهرماه از زبان سخنگوی دولت

به گزارش صنعت نویس، محمدباقر نوبخت امروز در همایش بزرگداشت روز آمار و برنامه‌ریزی با اعلام این خبر که امروز نشستی با حضور معاون اقتصادی رئیس‌جمهور، وزیر اقتصاد، رئیس‌کل بانک مرکزی برای مباحث مهم اقتصادی داریم،‌ اظهار داشت: آنچه برای تصمیم‌گیری فراروی ما قرار دارد، آمارهای شما است. رئیس‌جمهور اول هر ماه وضعیت شاخص‌های تورم، بیکاری و نظایر آن را بر اساس پیامکی که برای من ارسال می‌شود، چک می‌کند.

نوبخت همچنین با اشاره به اهمیت آمارهای مرکز آمار گفت: این آمارها در سیاست گذاری کشور بسیار موثر هستند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: برای دومین بار رشد سرمایه گذاری در زمستان و بهار مثبت شد که این تاثیر خود را بر ساختمان گذاشت و بنابراین این بخش هم در دو فصل گذشته مثبت شد.

نوبخت با بیان اینکه با کسب اجازه از مقام معظم رهبری برای استفاده از منابع صندوق ارزی 18 هزار میلیارد تومان برای مدیریت آب‌های مرزی تخصیص یافته گفت: با تزریق این منابع کارخانجات بسیاری مانند کارخانه‌های سیمان و لوله‌سازی طبق گزارشی که اخیرا به سازمان برنامه و بودجه ارائه شد به صورت 3 شیفت کار می‌کنند. چرا که قرار است در این طرح برای هزار کیلومتر در مرزهای کشور سد زده شود.

وی با اشاره به آمار اشتغال در کشور گفت: در حالیکه در فصل بهار 920 هزار نفر به جمعیت فعال کشور افزوده شده 703 هزار نفر مشغول به کار شده‌اند اما 277 هزار نفر شغلی پیدا نکرده‌اند.

رییس شورای عالی آمار گفت:باید به مرکز آمار اعتماد کنیم و قسم یاد می کنم که قبل از انتشار، از آمار بی خبرم.

وی گفت: تورم شهری در مهرماه هشت درصد است، تصور می شود که ما آمار را دستکاری می کنیم در حالیکه قسم یاد می کنم اینطور نیست.

منبع:باشگاه خبرنگاران

افزودن نظر جدید