توجه به اقتصاد دریا و سواحل مکران در برنامه ششم کافی نیست

اکنون سواحل مکران و استفاده از پتانسیل دریا جزو اولویت‌های ما است البته شاید آن طور که شایسته است به این امر توجه نشده است.
صنعت نویس: توجه به اقتصاد دریا و سواحل مکران در برنامه ششم کافی نیست
عضو کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه، در خصوص نحوه بررسی این برنامه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در اوایل ارائه برنامه ششم چالشی که با دولت داشتیم این بود که آیا این خود برنامه است یا باز هم لوایح دارد و حتی کار به آنجا کشید که صحبت از رد برنامه به میان آمد اما سرانجام مجلس قبول کرد که آنرا بررسی کند.
 
مهدی فرشادان اضافه کرد : من آرزو داشتم دولت یک برنامه جامع به مجلس ارائه می‌داد اما اکنون این لایحه‌ای که مجلس در حال  تصویب آن است سمت و سوی دیگری پیدا کرده است.
 
نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی اضاه کرد: ما چندین کمیته داریم که در آن احکام پیشنهادی دولت را بررسی می‌کنیم و در صورت لزوم مواردی را به آن اضافه می‌کنیم اما اگر دولت لایحه جامع‌تری ارائه می‌داد نیازی به دخالت مجلس نبود.
 
فرشادان با اشاره به سیاست‌های کلی اصل 44 و خصوصی‌سازی گفت:‌ در این برنامه به تمام بخش‌ها توجه کافی شده است و سیاست‌های کلی اصل 44 پیگیری خواهد شد البته با دید اقتصاد مقاومتی.
 
وی با اشاره به بحث اقتصاد دریا گفت:‌ اکنون سواحل مکران و استفاده از پتانسیل دریا جزو اولویت‌های ما است. البته شاید آن طور که شایسته است به این امر توجه نشده اما به طور قطع می‌توان گفت نسبت به برنامه‌های قبلی به این امر توجه بیشتری شده است.
 
 ایلنا

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید