توبیخ نماینده آذربایجان به دلیل اظهارات ضد ایرانی

کمیسیون انضباطی مجلس ملی آذربایجان بهروز محرم اف، نماینده این کشور را به دلیل اظهارات ضد ایرانی‌اش توبیخ کرد.

به گزارش صنعت نویس، به نقل از پایگاه خبری قفقاز نیوز، جلسه کمیسیون انضباطی مجلس ملی آذربایجان امروز برگزار و موضوع اقدام مشمول موارد انضباطی بهروز محرم‌اف نماینده مجلس ملی این کشور در آن بررسی شد.
اعضای این کمیسیون هشدار دادند که دیدگاه‌های بیان شده توسط محرم‌اف درباره ایران در جلسه عمومی مجلس ملی در تاریخ ۶ نوامبر ۲۰۲۰ با ماهیت روابط دوستانه و همسایگی میان ایران و آذربایجان مغایر است و او همیشه باید در سخنانش مسئولانه رفتار کرده و منافع ملی آذربایجان را در نظر بگیرد.
اعضای کمیسیون همچنین گفتند که دیدگاه‌های بیان شده توسط محرم‌اف، منعکس‌کننده دیدگاه مجلس نیست.

همچنین اعلام شد که اطمینان داریم هیچ‌کس نمی تواند به روابط دوستانه ایران و آذربایجان آسیب برساند و مجلس ملی آذربایجان بهروز محرم اف را توبیخ و علیه او مجازات اعمال خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، روزنامه ینی مساوات، چاپ باکو نیز به دنبال اظهارات بی‌اساس بهروز محرم اف، نماینده مجلس ملی آذربایجان درباره ایران با انتقاد از این نماینده و با بیان این که" به راستی شما کی هستید و به چه کسی خدمت می کنید؟ نماینده این ملت هستید یا موجب تحقیر؟نوشت: محرم اف یا از دانش و فکر کافی برای مسئولیتی که در آن قرار گرفته برخوردار نیست یا به صورت هدفمند به منافع ملی حمله می کند

یک نماینده باید دستور کار کشور را می دانست و حداقل یکی از ۲۵ مصاحبه رئیس جمهور با رسانه های خارجی را می خواند وقتی می‌گویند ایران، روسیه، ترکیه و گرجستان از اهداف عادلانه آذربایجان حمایت می کنند. وی درکی از منافع ملی ندارد.

سوال اینجاست که آیا بهروز محرم اف عمدا علیه منافع کشور خرابکاری می کند یا سطح هوش او همین است؟

به بهروز محرم اف توصیه می کنیم جایی که هستید بنشینید و اصلا صحبت نکنید؛ زیرا وقتی دهان خود را باز می کنید به ساختمانی که در آن نشسته اید توهین می کنید!

به دنبال اظهارات بی‌اساس این نماینده مجلس جمهوری آذربایجان، «حکمت حاجی‌اف» دستیار رئیس‌جمهور آذربایجان نیز در گفت‌وگوی تلفنی با سفیر جمهوری اسلامی ایران، ضمن رد این اظهارات و اعلام برائت از آن گفت: تذکرات جدی و لازم به این فرد داده شده و موضع جمهوری آذربایجان قدردانی از حمایت‌ها و مواضع صادقانه و عادلانه کشور دوست، برادر و همسایه جمهوری اسلامی ایران در بحران و جنگ قره‌باغ است.

وی افزود: همانطور که قبلا اعلام کردیم، همه مقامات عالی آذربایجان از موضع سازنده و عادلانه رهبر عالی ایران حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خشنود هستند و آن را توأم با حسن‌نیت و سازنده می‌دانند و سخنان این نماینده به هیچ‌وجه موضع دولت و مقامات رسمی جمهوری آذربایجان نیست.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید