کرمان موتور هووی آسان موتور شد

تغییر نمایندگی هیوندایی در ایران؟

وزارت صنعت،معدن و تجارت نمایندگی واردات محصولات هیوندایی به ایران را به کرمان موتور اعطا کرد.
تغییر نمایندگی هیوندایی در ایران؟

به گزارش خبرنگار صنعت نویس، طبق اعلام وب سایت دبیرخانه هیات عالی نظارت بر سازمان های صنفی کشور، نمایندگی واردات محصولات هیوندایی موتورز به عنوان بزرگترین خودروساز کره جنوبی، به ایران، در اختیار کرمان موتور قرار گرفته است.

بر این اساس، وزارت صنعت، 13 مجوز جداگانه را در اختیار کرمان موتور قرار داده تا دست این شرکت خودروساز بخش خصوصی برای واردات خودروهای هیوندایی باز باشد. وزارت صنعت معمولا در اعطای نمایندگی واردات، به صدور یک مجوز اکتفا می کند، با این حال در مورد کرمان موتور از روشی جدید استفاده کرده و برای واردات قطعات و خودروهای مختلف این شرکت، مجوزهای جداگانه صادر کرده است.

به عنوان مثال، یکی از مجوزهای 13 گانه، به نمایندگی واردات ون های هیوندایی مربوط می شود و مجوزی دیگر نیز برای ورود کامیون های این شرکت کره ای صادر شده است. همچنین کرمان موتور در قالب سایر مجوزهای دریافتی می تواند محصولاتی مانند توسان، سوناتا هیبرید،آزرا، ولستر و... را وارد کشور کند.

طبق اعلام وب سایت دبیرخانه هیات عالی نظارت بر سازمان های صنفی کشور، مجوزهای 13 گانه کرمان موتور برای واردات محصولات هیوندایی، از تاریخ ششم اردیبهشت امسال تا دهم دی ماه سال آینده اعتبار خواهند داشت. این در شرایطی که سال هاست واردات محصولات هیوندایی به ایران توسط یک شرکت معروف بخش خصوصی به نام "آسان موتور" انجام می شود و مشخص نیست وزارت صنعت چرا و در چه شرایطی کرمان موتور را به عنوان نمایندگی جدید خودروساز کره ای در کشور برگزیده است.

این موضوع احتمالا با مشارکت جدید هیوندایی و کرمان موتور در ارتباط است، چه آنکه این دو از سال گذشته همکاری جدیدی را با یکدیگر آغاز کرده و هم اکنون طرف ایرانی مشغول مونتاژ چند محصول هیوندایی از جمله i20 و i10 است.

افزودن نظر جدید