تعطیلی بنگاه‌های املاک با رکود مسکن

رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: تعطیلی بنگاه‌های مسکن تهران در حد کم اما در شهرستان‌ها بیشتر از تهران است.
 تعطیلی بنگاه‌های املاک با رکود مسکن

به گزارش اقتصادنیوز، حسام عقبایی در پاسخ به این سوال که رکود حاکم بر بازار مسکن در سه سال گذشته باعث شده تا بسیاری از مشاوران املاک انصراف دهند، گفت: رکود حاکم بر بازار مسکن در سه سال گذشته باعث شده تا میزان انصراف مشاوران املاک در شهر تهران در حد بسیار ناچیز و چهار تا پنج درصد باشد هر چند کاهش تعداد مشاوران املاک در شهرستان‌ها بیشتر از تهران است.

عقبایی با تاکید بر اینکه وضعیت ورود و خروج مشاوران املاک در حد بالانس است،‌گفت: انصراف این تعداد مشاوران املاک مختص مشاوران املاکی است که مالک نبوده‌اند و بعد از مدتی به دلیل عدم رونق در بازار مسکن به تعطیلی مشاور املاک ترجیح داده‌اند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک ادامه داد: در خصوص عنوان بالانس تعداد مشاوران املاک به این دلیل است که روزانه 10 تا 15 مشاور املاک انصراف و روزانه در همین حد برای دریافت مجوز مشاور املاک تشکیل پرونده می‌دهند.

وی با بیان اینکه حدود 9 سال است که تعداد انصراف و ورود مشاوران املاک جدید در وضعیت بالانس قرار دارد، اظهار داشت: به هر حال رکود حاکم بر بازار مسکن باعث شده تا انصراف در میان مشاوران املاکی که مالک نیستند افزایش یابد و این انصراف‌ها در شهرستان‌ها بیشتر از تهران است.

عقبایی تصریح کرد: گزارش موثقی از این بابت که دلیل انصراف مشاوران املاک چیست در دست نداریم اما به هر حال رکود بازار مسکن در سه سال گذشته دلیل اصلی این مساله می‌تواند باشد.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید