تعاونی‌ها چقدر شغل ایجاد کردند؟

آخرین آمار ثبت و تشکیل اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها در سال ۱۳۹۵ حاکی از آن است که طی ۱۰ ماهه امسال ۲۹۰۰ تعاونی و اتحادیه فعال به ثبت رسیده که برای ۵۰ هزار و ۵۸۵ نفر اشتغالزایی کرده‌اند.
تعاونی‌ها چقدر شغل ایجاد کردند؟

به گزارش صنعت نویس به نقل از ایسنا، بر اساس گزارش سامانه جامع آمارهای ثبتی وزارت تعاون طی این مدت ۲۹۰۰ تعاونی و اتحادیه ایجاد شده و به بهره‌برداری رسیده است.

براساس گزارش سامانه جامع آمارهای ثبتی وزارت تعاون در حال حاضر بیش از ۹۶ هزار شرکت تعاونی و۶۷۰ اتحادیه تعاونی فعال در کشور وجود دارد که بیش از ۴۲ میلیون نفر عضو آنها هستند.

از این تعداد، ۱۰ میلیون نفر در تعاونی‌های متعارف و حدود ۳۲ میلیون نفر در تعاونی‌های سهام عدالت عضو هستند و تا امروز برای بیش از یک میلیون و ششصد هزار نفر اشتغالزایی داشته‌اند.

 

آمار تعاونی‌ها به تفکیک گرایش فعالیت آنها در 10 ماهه امسال

آمار تعاونی‌ها به تفکیک گرایش فعالیت آنها در ۱۰ ماهه امسال

 

شرکتها و اتحادیه‌های تعاونی در ۱۵ گرایش اقتصادی مشغول فعالیت هستند که از جمله آنها می‌توان به تعاونی‌های تامین نیاز تولیدکنندگان، تعاونی‌های اعتبار، ‌تعاونی‌های مسکن و تعاونی‌های فرش اشاره کرد.

در بین استانها نیز، تهران با ۱۰۴۰۹ تعاونی بیشترین و قزوین با ۶۲۹ تعاونی کمترین میزان ثبت تعاونی فعال در کل دوره‌ها را به خود اختصاص داده است.

 بر پایه همین گزارش و بر اساس رده ISIC (آیسیک، ابزاری اساسی برای طبقه‌بندی کلیه فعالیتهای اقتصادی) در ده ماهه سال ۱۳۹۵ بخش کشاورزی، شکار و جنگلداری با ۷۸۴ و صنعت با ۷۴۳ تعاونی بیشترین و استخراج معادن با ۲۸ و آموزش با ۳۷ تعاونی کمترین تعداد ثبت تعاونی فعال را داشته‌اند اما بر اساس گرایش فعالیت، خدمات و کشاورزی به ترتیب با ۹۷۱ و ۷۹۳ بیشترین و تعاونی اعتبار با پنج تعاونی کمترین در بین کلیه گرایش‌ها را شامل شده است.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید