تصویب طرح زیست شبانه در تهران

محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه براساس مصوبه تحقق شهر بیدار تهران، فضاهای مناسبی از چند نقطه از شهر که شب مردگی دارد برای اجرای این طرح انتخاب شده است، تصریح کرد: هدف از اجرای طرح شهر بیدار تهران بیشتر فرهنگی است.

به گزارش صنعت نویس،رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تصویب لایحه تحقق شهر بیدار گفت: این طرح قرار است در چند نقطه از پایتخت که دچار شب مردگی است، اجرا شود.

محسن هاشمی روز سه شنبه پس از پایان دویست و شصت و هفتمین جلسه شورای پنجم شهر تهران به خبرنگاران توضیح داد: امروز جلسه پرباری داشتیم و چند طرح عوارضی یک فوریتی که باید تا ۱۵ بهمن بررسی می شد، تصویب گردید.

وی ادامه داد: ۲ طرح و لایحه هیجانی نیز داشتیم که یکی تهران بیدار یا همان زیست شبانه و دیگری ارائه تخفیف در عوارض شهرسازی به ساخت هتل بود.

هاشمی با اشاره به اینکه، براساس مصوبه تحقق شهر بیدار تهران، فضاهای مناسبی از چند نقطه از شهر که شب مردگی دارد برای اجرای این طرح انتخاب شده است، گفت: هدف از اجرای طرح شهر بیدار تهران بیشتر فرهنگی است.

رئیس شورای شهر تهران در مورد امکان رد لایحه تحقق شهر بیدار در فرمانداری گفت: در نظر داشته باشید که این لایحه به چند نقطه در پهنه های شهر محدود می شود؛ از سوی دیگر این لایحه در هیات تطبیق مطرح می شود و آنها نظراتشان را می دهند و اعضی شورا بررسی می کنند.

استفاده از فضاهای عمومی شهر به نفع شخصی جرم است
هاشمی همچنین گفت: اینکه برخی مغازه داران اجازه پارک حاشیه ای در مقابل مغازه خود را به شهروندان نمی دهند، غیرقانونی است و متاسفانه شهرداری و نیروی انتظامی در این زمینه اقتدار لازم را ندارند.

وی تاکید کرد: این موضوع باید جدی گرفته شود چرا که طبق قانون کسی حق ندارد از فضای عمومی شهر نفع شخصی ببرد و باید اقتدار در این زمینه به وجود بیاید.

هاشمی یادآور شد: برخی ارگان های دولتی و خصولتی و شماری مغازه داران مرتکب این تخلف می شوند اما چون برخی جرم ها بسیار به وقوع می‌پیوندد، عادی انگاری می شود.

شهرداری سند اکثر معابر شهر را دارد
رئیس شورای شهر تهران درباره سند خوردن بزرگراه همت به نام شهرداری نیز گفت: شهرداری تهران سند اکثر معابر شهر را دارد اما برخی بعدا می آیند و روی اسناد شکایت کرده و ایجاد شک و تردید می کنند؛ الان برخی جاها در شهر وجود دارد که یک دفعه موقوفه فرض می شود و می آیند و شکایت می کنند اما بخش حقوقی شهرداری این موارد را به جد پیگیری می کند.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید