تسهیلات ‌2هزارمیلیارد برای صادرکنندگان

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران از اختصاص دو هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی از سوی دولت یازدهم برای صادرات کالا از کشور در سال جاری خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز، ولی‌الله افخمی خبر داده که دو هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی از محل صندوق توسعه ملی تامین و به ریال تبدیل شده و در اختیار چهار بانک قرار گرفته است.

رئیس سازمان توسعه تجارت که در میز تجاری ایران و قزاقستان در گرگان سخن می‌گفت، در مورد این تسهیلات همچنین اظهار کرده است:این تسهیلات به صورت تنخواه در اختیار بانک ها قرار گرفت تا با کارمزد 16 درصد به بازرگانان کشور برای صادرات کالا ارایه شود.

به گفته وی، اکنون بخشی بیشتر از این تسهیلات در اختیار بانک توسعه صادرات قرار دارد.

آن طور که ایرنا گزارش داده، وی افزود: اگر بازرگانان با استفاده از این تسهیلات صادرات بالا داشته باشند، از تخفیف شش درصدی بازپرداخت برخوردار خواهند شد.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران همچنین بیان کرد: در سال جاری صادرات کالا از کشور به ارزش 50 میلیارد دلار پیش بینی شده است که باید در 10 ماه باقی مانده از سال محقق شود.

وی افزود: از این میزان 37 میلیارد دلار در بخش صنعت و معدن، هفت میلیارد دلار در بخش کشاورزی و افزون بر پنج میلیارد دلار در بخش میعانات است.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید