ترامپ: ایران قدرت مسلط منطقه است

نشریه آمریکایی «تایم» با انتشار اظهارات «دونالد ترامپ» در آخرین دور رای گیری های درون حزبی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، به نقل از او نوشت: ایران، اکنون قدرت مسلط منطقه است.

به گزارش ایرنا، نامزد غیر رسمی جمهوریخواهان امروز (چهارشنبه) پس از پیروزی در آخرین دور انتخابات مقدماتی جمهوریخواهان، در جمع هواداران خود و خبرنگاران به بیان برنامه های کلی خود و تفاوت آنها با سیاست ها و برنامه های «هیلاری کلینتون» رقیب دمکرات خود پرداخت.

ترامپ درباره سیاست خارجی خود گفت: هرگز وارد هیچ گونه مناقشه ای نخواهیم شد مگر آنکه کشور ما را امن تر سازد. این برخلاف سیاست خارجی هیلاری است که به لیبی حمله کرد، عراق را بی ثبات ساخت، داعش را افسار گسیخته کرد، سوریه را دچار هرج و مرج کرد و موجی از مهاجرت را پدید آورد که تمام دنیا را دچار آشوب کرده است.

نامزد غیررسمی جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا در ادامه انتقادهای خود از سیاست های کلینتون به ایران اشاره کرد و مدعی شد: ' (سیاست های کلینتون موجب شد تا) ایران در مسیر دستیابی به سلاح های هسته ای قرار گیرد و آنان را به قدرت مسلط در خاورمیانه تبدیل کند.
ترامپ تاکید کرد: ' ایران، اکنون قدرت مسلط است و ما آنان را این گونه ساخته ایم.'

به گزارش ایرنا، سیاستمداران آمریکایی در حالی همچنان ادعاهای بی اساس خود درباره برنامه هسته ای ایران را در سخنرانی ها و اظهارنظرهای تبلیغاتی خود تکرار می کنند که آژانس بین المللی انرژی اتمی بارها در گزارش های خود، صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران را تایید کرده و پس از توافق هسته ای نیز همواره حسن نیت تهران به اثبات رسیده است.

ترامپ در ادامه سخنان خود با انتقاد از سیاست های اقتصادی دولت اوباما، مخالفت خود را با پیمان همکاری های ماورای اقیانوس آرام (TPP) اعلام کرد و آن را از قرارداد تجارت آزاد سه جانبه آمریکا، کانادا و مکزیک (NAFTA) بدتر دانست.
نامزد غیر رسمی جمهوریخواهان با اشاره به رای گیری های درون حزبی دمکرات ها و اجحافی که در حق «برنی سندرز» دیگر نامزد دمکرات ها شد، گفت: 'ما تمامی هواداران سندرز را با آغوش باز می پذیریم.'

در آخرین دور رای گیری های درون حزبی جمهوریخواهان که در ایالت های کالیفرنیا، نیوجرسی، مونتانا، نیومکزیکو و داکوتای جنوبی برگزار شد، ترامپ توانست در غیاب رقبای انصراف داده، اکثریت قاطع آرا را در تمامی این ایالات به دست آورده و با توان مضاعفی در همایش جمهوریخواهان که از 28 تا 31 تیر در شهر کلیولند ایالت اوهایو برگزار می شود، شرکت کند تا نامزد نهایی این حزب در انتخابات سراسری 18 آبان معرفی شود.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید