تراشه جدید گوشی های هوشمند شیائومی

شرکت گوشی های هوشمند چینی شیائومی اولین تراشه ساخت داخلی خود را روز سه شنبه به عموم معرفی کرد. استفاده از این تراشه باعث ساده سازی تولید و کاهش قیمت ها و نیز دستیابی به کنترل بیشتر بر طراحی گوشی می شود که با تاثیرات فروش کند محصول مقابله می کند.
تراشه جدید گوشی های هوشمند شیائومی

به گزارش صنعت نویس ، به گفته منابع مذکورموج نوسانی اس1 از شرکت تابعه تحقیقاتی تراشه بیجینگ پاینکاون الکتریکز اولین تراشه خود را با نام ام آی5سی - که جریان داده ها را مدیریت میکند- در جدیدترین گوشی های شیائومی توسعه داده است.

 

 

تابناک به نقل از رویترز مدیر اجرایی شرکت شیائومی در بیانیه ای گفت: "ما باید هسته تکنولوژی صنعت خود را تقویت کنیم و به مهارت بالایی دست یابیم و همچنین با ادغام توسعه سخت افزار و نرم افزار به ساخت گوشی های هوشمند بهتر کمک کنیم."

 

تراشه ام آی5سی از 3 ماه مارس در بازار خرده فروشان به قیمت 218 دلار فروخته می شود.

 

شیائومی در 2014 به مدت کوتاهی متعاقب آخرین دور جمع آوری کمک مالی توانست با ارزشترین راه اندازی کننده باشد. از آن زمان به خاطر رقابت با کمپانی هایی نظیر هواوی تکنولوژیز و ویوو و اوپو فروش نامتعادلی داشته است.

 

این شرکت که امپراطوری خود را روی گوشی های هوشمند ساخته است در سال 2015 با کاهش 15 درصدی فروش جهانی خود مواجه شد. به دنبال آن در سال گذشته کاهش مختصر فروش باعث شد از لیست 5 فروشنده برتر چین خارج شود.

 

ساخت تراشه های تولید داخلی شیائومی یکی از پروژه هایی است که این شرکت امیدوار است استفاده از آن اکوسیستم و هزینه های پایینتری برای مشتریان به ارمغان آورد. بقیه پروژه ها شامل ساخت دستگاه های خانه های هوشمند و بانکداری آنلاین می باشد.

 

به گفته این شرکت توسعه تراشه ها از2 سال پیش آغاز شد و همزمان و هم طراز با تراشه های شرکت کوالکوم که حرف اول را می زد رقابت میکرد.

 

در جریان تولید 200 تا 300 کارمند از 3 شهر برای کار بر روی طراحی تراشه استخدام شدند. این موضوع را شخصی آگاه دراین زمینه در ماه فوریه سال گذشته به رویترز اطلاع داده بود.

 

روز سه شنبه شیائومی خاطرنشان کرد آزمایش ها عملکرد بهتر موج اس1 را نسبت به کوالکوم اسنپدراگون 625 که در طیف وسیعی از گوشی های هوشمند از جمله سری ردمی (Redmi) شیائومی استفاده شده بود را نشان دادند.

 

اعلامیه شیائومی بر این اساس است که اقدام دولت در پرداخت یارانه و طرح های دیگر باعث بهبود قابلیت های طراحی تراشه در چین می شود.

 

در سال 2014 شیائومی بیجینگ پاینکاون الکتریکز یک قرارداد توافق مشترک فن آوری طراحی تراشه با لیدکر تکنولوژی امضا کرد که یک شرکت تابعه دولتی به نام داتانگ تلکام تکنولوژی است.

 

شیائومی از زمانی که دراوج رشد خود در 2014 به طور موقت از هند به خاطر درگیری با ثبت اختراع تجهیزات مخابراتی بر تکنولوژی پردازنده مردود شد مشغول ساخت مالکیت معنوی خود بوده است.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید