تجهیز گوشی های لنوو به سیستم نقشه خوانی

شرکت لنوو با همکاری گوگل گوشی هوشمندی را طراحی کرده‌اند که در زمان عرضه به بازار در تابستان از فناوری نقشه خوانی سه بعدی بهره‌مند خواهد بود.
تجهیز گوشی های لنوو به سیستم نقشه خوانی

عرضه این گوشی نتیجه اجرای بخشی از پروژه تانگوی شرکت گوگل است که از سه سال پیش تا به حال در دست اجراست، ولی تا به حال محصول خاصی بر مبنای آن عرضه نشده بود. فناوری دوربین این پروژه به کاربران گوشی‌های هوشمند امکان می دهد تا بتوانند از عمق نقاط مختلف در نقشه مطلع شوند و فضای های مختلف را به طور سه بعدی مشاهده کنند.

با استفاده از این نقشه ها می توان فاصله بین نقاط مختلف را بررسی کرد. فناوری مذکور به خصوص در زمان خرید کالاهای مختلف کاربرد پیدا می کند. زیرا با استفاده از آن می توان طول و عرض و ارتفاع مبل، یخچال و .. را مشخص کرد و لذا پی برد که محصول یاد شده برای خرید و استفاده در یک خانه خاص مناسب است یا خیر.

برای استفاده از این فناوری در گوشی همراه باید گوشی هوشمندی خریداری کرد که دارای دوربین RGB، مادون قرمز و قابلیت مشاهده 360 درجه محیط اطراف باشد. دو شرکت تراشه سازی  Qualcomm و اینتل در طراحی این گوشی هوشمند به گوگل و لنووو کمک کرده اند.

در این گوشی از تراشه Snapdragon استفاده شده است. قیمت این گوشی احتمالا حدود 500 دلار خواهد بود و ظرف ماه های آینده روانه بازار خواهد شد.

منبع:فارس

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید