تامین ۴۰۰ میلیارد تومان وجه نقد برای زائران اربعین

تاکنون بانک‌ها در مناطق مرزی محل تردد زائران اربعین اعلام نیاز ۲۰۰ میلیاردی برای وجه نقد داشته‌اند. بانک مرکزی اعلام کرده که آماده است تا بیش از۴۰۰ میلیارد تومان برای رفع نیاز به وجه نقدی زائران را برای بانک‌ها تامین کند.
تامین ۴۰۰ میلیارد تومان وجه نقد برای زائران اربعین

به گزارش صنعت نویس، در فاصله حدود دو هفته مانده به اربعین و در آستانه اعزام زائران به کشور عراق تمهیدات بانکی در این باره نیز انجام شده است به طوری که با هماهنگی بین شبکه بانکی و همچنین سایر دستگاه‌های ذیربط برنامه‌هایی برای چگونگی صدور ویزا، تامین ارز مسافرتی و همچنین تامین وجه نقد زائران در مسیر حرکت در شهرهای مرزی اجرایی خواهد شد.

طبق پیش‌بینی‌ها تعداد زائران اربعین برای سال جاری به حدود سه میلیون نفر خواهد رسید. بر این اساس با توجه به نیازی که زائران به وجه نقد خواهند داشت از چندی پیش بانک مرکزی اعلام کرده بود در مناطق مرزی و در سه استان کرمانشاه، ایلام و خوزستان که تردد زائران در آنها انجام می‌شود نسبت به نصب، راهبری و نگهداری امکانات پرداخت الکترونیک در نقاط مرزی خسروی، مهران، شلمچه و چزابه اقدام شده و شعب کشیک در آنها فعال هستند.

در همین رابطه برای تامین وجه نقد لازم تاکنون بانک‌ها در استان‌های محل تردد زائرین اعلام نیاز خود را حدود ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام کردند. این درحالی است که احمدی-دبیر کل بانک مرکزی- اعلام کرده که این بانک آماده است تا بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان وجه نقد مورد نیاز را تامین کند و در این باره مشکلی وجود ندارد.

پیش از این بانک مرکزی اعلام کرده بود که زیرساخت‌ها و امکانات لازم برای خدمات بانکداری الکترونیک در مناطق مرزی آماده شده و در این رابطه سقف برداشت وجه نقد از خودپردازها را از ۲۰۰ هزار تومان معمول از شبکه بانکی به ۵۰۰ هزار تومان در بانک‌های مستقر در ایلام، کرمانشاه و خوزستان افزایش داده است.

دیگر اقدامی که در شبکه بانکی برای زائران انجام شد حذف دلار برای پرداخت هزینه ویزا بود به طوری که زائرانی که در سامانه عتبات ثبت نام می‌کنند می‌توانند هزینه ویزای خود را در قالب ریال و رقمی حدود ۱۷۰ هزار تومان پرداخت کنند.

همچنین در رابطه با اختصاص ارز مسافرتی به زائران اربعین نیز باید یادآور شد افرادی که در سامانه عتبات ثبت نام کرده و در قالب کاروان‌های رسمی و مورد تایید این سازمان اعزام می‌شوند بانک مرکزی آماده است که صرفا برای این ایام به آنها ارز مبادله‌ای به میزان ۲۰۰ دلار پرداخت کند.

منبع:ایسنا

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید