تالاب هامون احیا می‌شود؟

مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: پس از برگزاری چهار کارگاه فرابخشی مدیریت یکپارچه تالاب هامون با مشارکت دستگاه های اجرایی و جوامع محلی از جمله بهره برداران این تالاب و سپس تصویب در شورای برنامه ریزی و توسعه استان، تدوین این تفاهم نامه گامی مهم در اجرای برنامه مدیریت زیست بومی تالاب هامون است.

به گزارش ایسنا، نیره پورملائی افزود: زمان آن فرا رسیده است تا با تقویت همکاری های دستگاه های اجرایی مرتبط با احیای تالاب هامون با آن به عنوان یک اکوسیستم واحد رفتار شود چرا که یک برنامه مدیریتی قوی بر مشارکت آحاد افراد جوامع محلی و ذینفعان تالاب از طریق تصمیم گیری و تصمیم سازی تاکید می کند.

مدیرکل محیط زیست استان، تفاهم نامه یاد شده را ضمانت اجرایی برنامه مدیریت یکپارچه تالاب هامون دانست و به کارگیری رویکرد مشارکتی را زمینه مناسبی برای همگرایی کلیه ذینفعان در فرآیند مدیریت تالاب‌ هامون معرفی کرد.

پورملایی گفت: مقرر شده است فرمانداران منطقه سیستان و دیگر دستگاه‌های اجرایی مرتبط، نظرات پیشنهادی و تکمیلی خود را درباره تفاهم نامه مشترک، ظرف مدت یک هفته، اعلام و پس از اعمال نظرات، تفاهم نامه مذکور طی مراسمی رسمی امضا و مبادله شود.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید