تاثیر منفی فیس بوک روی خواب

افرادی که وقت زیادی را صرف حضور در فیس بوک و دیگر شبکه های اجتماعی می کنند احتمال بیشتری دارد که در مقایسه با دیگر همنوعان دچار اختلال در زمان خواب شوند.
تاثیر منفی فیس بوک روی خواب

بررسی های علمی نشان می دهد افرادی که بیشتر وقت خود را صرف فعالیت های اجتماعی در خارج از منزل می‌کنند و گوشی های هوشمند خود را در وضعیت ساکت یا silent نگه می دارند راحت تر می‌خوابند و سر بر بالین می گذارند.

به گزارش فارس به نقل از دیلی استار، محققان دانشگاه پیتسبورگ می گویند تحقیقات آنها در مورد اثرات رسانه ها و شبکه های اجتماعی بر روی الگوهای خواب کاربران 11 شبکه اجتماعی پرطرفدار شامل Facebook، YouTube، Twitter، Google Plus، Instagram، Snapchat، Reddit، Tumblr، Pinterest، Vine  و  LinkedInاین امر را ثابت کرده است.

کاربران یاد شده به طور متوسط 61 دقیقه در روز را صرف استفاده از شبکه های اجتماعی می کنند و 30 دقیقه در هفته به حسابهای کاربری خود در شبکه های اجتماعی مختلف سر می زنند. ارزیابی ها ثابت کرد که نزدیک به 30 درصد از کاربران مذکور به شدت با مشکل اختلال خواب دست و پنجه نرم می کنند.

نتایج یاد شده حاصل توزیع پرسشنامه ای 11 سوالی در کل آمریکاست که در آن در مورد دفعات و میزان استفاده از شبکه های اجتماعی پرسش هایی طرح شده است. 1700 نفر که بین 17 تا 32 سال سن داشته اند در این تحقیق مشارکت کرده اند.

همین پژوهش ثابت کرد افرادی که وقت بیشتری را در شبکه های اجتماعی می گذرانند تا 50 درصد بیشتر احتمال دارد که برای خوابیدن و خواب ماندن با اختلال مواجه شوند. محققان می گویند این افراد برای بهبود وضعیت خواب خود باید کمتر در طول روز از گوشی و تبلت استفاده کنند و آن را در وضعیت ساکت قرار دهند و مدت زمان حضور در شبکه های اجتماعی را کاهش دهند. انجام ورزش های فکری و ذهنی و عدم استفاده از گوشی و تبلت قبل از خواب از دیگر توصیه های این محققان است.

 

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید