تاثیر دلار 4200 تومانی بر قیمت خودروهای داخلی

خودروسازهای کشور معمولا مواد اولیه خود را دو ماه تا چهار ماه دپو در انبار دارند و بسته بودن سایت ثبت سفارش برای چند روز نمی‌تواند تاثیر زیادی روی فعالیت آنها داشته باشد.
تاثیر دلار 4200 تومانی بر قیمت خودروهای داخلی

به گزارش صنعت نویس، علیرضا زرین فکر درخصوص اثرگذاری قیمت ارز بر صنعت خودروسازی کشور گفت: التهابات بازار ارز روی هر فعالیت اقتصادی تاثیر می‌گذارد و به طور کلی هر فعالیتی که در کشورمان بخواهیم انجام دهیم با دلار رابطه مستقیمی دارد.

وی ادامه داد: فارغ از تعیین نرخ ارز، مهم یکسان‌سازی آن است که در درازمدت باعث می‌شود اثرات مثبتی داشته باشد به شرطی که دولت بتواند این سیاست را تا آخر ادامه دهد.
وی ادامه داد: خودروسازهای کشور معمولا مواد اولیه خود را دو ماه تا چهار ماه دپو در انبار دارند و بسته بودن سایت ثبت سفارش برای چند روز نمی‌تواند تاثیر زیادی روی فعالیت آنها داشته باشد.

زرین فکر ادامه داد: در خصوص قیمت تمام شده کالا با توجه به دلار 4200 تومانی اکنون برای اظهارنظر زود است ضمن آنکه خودرو در ایران؛ صنعتی محسوب می‌شود که معیارهای خاص خودش را دارد و نمی‌توان قیمت تمام شده آن را با سایر صنایع مقایسه کرد به طور مثال شرکت ما تا آذر 96 هیچ گونه افزایش قمیت نداشت اما به دلیل التهابات بازار ارز و بالا رفتن هزینه‌ها مجبور شدیم در دو مرحله افزایش قیمت د اشته باشیم. در دی ماه 5 درصد و در اسفند نیز 7 درصد افزایش قیمت داشتیم.

زرین فکر افزود: افزایش قیمت لزوما به معنای افزایش سود نیست با وجود بازار رقابتی خودرو در کشور خودروسازها سعی دارند کمترین افزایش قیمت را داشته باشند تا سهم بیشتری از بازار بگیرند. لذا پیش‌بینی ما این است که قیمت ارز فعلی تاثیری روی قیمت نهایی خودروهای تولید داخل نخواهد داشت.

وی در مورد خودروهای جدید این کمپانی گفت: سواری F3 را ما طبق برنامه در اردیبهشت ماه تحویل خواهیم داد و BYD7 نیز مطابق ثبت‌نامی که انجام شده مردادماه سری ا ول آن را به مشتریان تحویل خواهیم داد.

منبع:ایلنا

افزودن نظر جدید