گزارش جدید از حال و هوای فردوسی

تابلوی صرافی ها ساعاتی پس از تک نرخی شدن دلار

بعد از اعلام تک نرخی شدن دلار در کانال 4200 تومان، صبح امروز تابلوی صرافی ها با این نرخ به روز شد.
تابلوی صرافی ها ساعاتی پس از تک نرخی شدن دلار

به گزارش صنعت نویس، شب گذشته با اعلام دولت، دلار با قیمت 4200 تومان تک نرخی شد. دولت البته به بازاری ها هشدار داده که هر نرخی غیر از 4200 تومان غیرقانونی است و قاچاق محسوب می شود.
برهمین اساس و با تصمیم دولت از امروز عرضه ارز فقط با قیمت 4200 تومان خواهد بود. این قیمت گرچه برای تمامی‌گروه‌های کالایی در نظر گرفته شده است اما تهیه آن مشروط به ارائه اسناد و مدارک لازم برای تخصیص ارز خواهد بود.
سخنگوی دولت در همین ارتباط با انتشار اطلاعیه ارزی بانک مرکزی تا ساعاتی دیگر خبر داده و گفته است: بانک مرکزی با صدور اطلاعیه ای سیاست های جدید ارزی دولت را اعلام خواهد کرد.
البته رئیس کل بانک مرکزی در صحن علنی مجلس در خصوص سیاست دلار تک نرخی 4200 تومانی گفته بود: قرار نیست 4200 تومان ثابت بماند ممکن است در طول سال 6‌ــ‌5 درصد هم تغییر کند که این امری کاملاً طبیعی است.
سیف با تاکید براینکه نرخ مبادله‌ای دیگر وجود ندارد و از این پس یک نرخ فقط داریم که همان 4200 تومان است, ادامه داد: نرخ مبادله‌ای و سامانه سنا هر دو 4200 تومان است؛ با این نرخ همه نیازهای منطقی کشور، دانشجو، بیمار و مسافر... پاسخ داده می‌شود.
گزارش های میدانی نشان میدهد که تمامى صرافی‌ها امروز خرید و فروش دلار را متوقف کرده‌اند. با وجود اینکه دلار عرضه نمى‌شود مردم مجددا در مقابل صرافى‌ها تا اعلام نرخ جدید از سوى بانک مرکزى صف بسته‌اند.
با این وجود اما تعدادی از صرافی ها نرخ دلار امریکا را در تابلوهای خود به 4200 تومان تغییر داده اند این درحالی است که هنوز برخی دلال ها در خیابان فردوسی زمزمه دلار 5900 تومانی را دارند.
همچنین معاملات سکه نیز به دلیل نوسانات زیاد و مشخص نبودن قیمت جدید انجام نمى‌شود. البته امروز سیف درباره سکه را هم این نکته را مورد اشاره قرار داد که قیمت سکه با دلار 4200 تومانی محاسبه خواهد شد که برهمین اساس سکه نیز ارزان می شود.

منبع:تسنیم

افزودن نظر جدید