بی نیازی ایران از واردات گاز ترکمنستان

مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران یادآور شد: با راه اندازی خط دامغان- نکا دیگر نیازی به دریافت گاز از ترکمنستان نداریم و فقط به عنوان کشور همسایه قرارداد تجاری و سوآپ داریم و از این پس عشق آباد باید به دنبال ما برای فروش گاز باشد.
بی نیازی ایران از واردات گاز ترکمنستان

به گزارش صنعت نویس، محمد اسماعیل ابراهیم زاده مدیر عامل شرکت گاز استان مازندران درباره وضعیت تامین گاز استان در فصل سرمای سال جاری اظهار داشت: خط دامغان-کیاسر-ساری-نکا با حدود 1000 میلیارد تومان هزینه که در مرداد ماه افتتاح شد در شبانه روز 40 میلیون متر مکعب گاز استان را تامین می کند.

وی افزود: این خط از عسلویه با لوله 48 اینچ به طرف خراسان رضوی می رود که در دامغان یک انشعاب 42 اینچی از آن گرفته شده و به استان مازندران متصل شده و به این ترتیب افت فشاری را که در زمستان سال های گذشته داشته ایم، جبران می کند.

ابراهیم زاده تصریح کرد: کل ایستگاه های مازنداران در 6 ماه اول سال اورهال و تعمیر شده اند، یک ایستگاه برای آمل پیش بینی شده که تا هفته آینده به بهره برداری می رسد و ایستگاه کیاسر نیز تا آخر شهریور به بهره برداری می رسد، بنا بر این برای 6 ماه دوم سال هیچ مشکلی نداریم.

وی با بیان اینکه خط دامغان-نکا گاز پایدار و مستمر را برای استان تامین می کند، خاطرنشان کرد: این خط ساختار کسب و کار استان مازندارن نیز است و می تواند گاز مورد نیاز پتروشیمی، نیروگاه ها و کارخانه سیمان که مازوت سوز بوده و محیط زیست را آلوده می کردند، را هم تامین کند.

مدیر عامل شرکت گاز استان مازندران رقم مصرف گاز اعم از خانگی، نیروگاهی و صنایع را در فصل گرما بین 20 تا 22 میلیون متر مکعب اعلام کرد و افزود: در فصل زمستان که دمای هوا به منهای 15 درجه می رسد ماکزیمم 30 میلیون متر مکعب در روز در سطح استان گاز مصرف می شود.

وی یادآور شد: با راه اندازی خط دامغان- نکا دیگر نیازی به دریافت گاز از ترکمنستان نداریم و فقط به عنوان کشور همسایه قرارداد تجاری و سوآپ داریم و از این پس عشق آباد باید به دنبال ما برای فروش گاز باشد.

منبع:ایلنا

افزودن نظر جدید