بی‌ام‌و i8 رودستر از سال ۲۰۱۸ تولید خواهد شد

هارالد کروگر (Harald Krueger)، مدیر عامل بی‌ام‌و، به تولید رسیدن نسخه‌ی رودستر i8 را تایید کرده است و این خودرو از سال ۲۰۱۸ میلادی به خط تولید بی‌ام‌و اضافه خواهد شد.
بی‌ام‌و i8 رودستر از سال ۲۰۱۸ تولید خواهد شد

صنعت نویس: در نمایشگاه CES امسال کروگر بدون بیان جزئیات مربوط به این خودرو، اعلام کرد که نسخه‌ی رودستر i8 چراغ سبز لازم را برای به تولید رسیدن، دریافت کرده است و طبق اخبار منتشر شده در وب‌سایت Automotive News Europe، در کنفرانسی مطبوعاتی‌ که اوایل هفته‌ی گذشته در شهر سانتا مونیکای کالیفرنیا برگزار شد، کروگر زمان تولید این خودرو را سال ۲۰۱۸ میلادی اعلام کرده است.

طبق اخبار منتشر شده در ماه می سال جاری، پیشرانه‌ی مدل ۲۰۱۸ از خودروی i8 قدرتمندتر خواهد بود. پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری ۳ سیلندر آن بهبود خواهد یافت و موتور الکتریکی نصب شده بر روی این خودرو نیز قدرتمندتر می‌شود.

بی‌ام‌و رودستر i8

در حال حاضر، توان پیشرانه‌ی کنونی بی‌ام‌و i8 معادل ۲۶۶ کیلووات است و قادر است گشتاور ۵۷۰ نیوتن متر را تولید نماید. طبق اخبار منتشر شده، حداقل توان پیشرانه‌ی مدل ۲۰۱۸ این خودرو معادل ۳۱۰ کیلووات خواهد بود و به این ترتیب شتاب ۴.۴ ثانیه‌ای ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت کنونی نیز بهبود خواهد یافت. در کنار تغییر پیشرانه در مدل ۲۰۱۸ شاهد افزایش ظرفیت باتری آن نیز خواهیم بود. ظرفیت باتری کنونی i8 معادل ۷.۱ کیلووات ساعت است که انتظار می‌رود این ظرفیت به ۱۰ کیلووات ساعت در مدل ۲۰۱۸ افزایش یابد. لازم به ذکر است که این افزایش ظرفیت موجب افزایش شعاع حرکتی این خودرو خواهد شد. از دیگر تغییرات احتمالی در نسخه‌ی رودستر i8 مدل ۲۰۱۸ می‌توان به سیستم تعلیق با ارتفاع کمتر، رینگ‌های آلومینیومی سبک وزن و اضافه شدن امکان شارژ القایی اشاره کرد.

بی‌ام‌و i8 رودستر

بی‌ام‌و با ترکیب عکس‌هایی از مدل i8 اسپایدر ۲۰۱۲ و خودروهای مفهومی i Vision Future Interaction ظاهر تقریبی i8 رودستر را معرفی کرده است. البته به طور حتم شاهد تغییراتی در ظاهر جلو و عقب خودرو خواهیم بود.

زومیت

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید