بی‌اعتنایی بورس به تصمیم برجامی امشب ترامپ

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه ۴۳۹واحد رشد کرد.
بی‌اعتنایی بورس به تصمیم برجامی امشب ترامپ

به گزارش صنعت نویس، در حالی که تا ساعاتی دیگر رئیس جمهور ایالات متحده نظر نهایی خود را در خصوص ماندن یا خروج از برجام اعلام خواهد کرد و منابع خبری مختلف نظرات متفاوتی را در این زمینه ارائه می‌دهند، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه تعداد 843 میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزش 187میلیارد تومان در 48هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس بی‌تفاوت نسبت به ترامپ و اظهاراتش در خصوص برجام با رشد 439واحدی در ارتفاع 93هزار و 605واحد قرار گرفت.

بیشترین تأثیر مثبت بر رشد دماسنج بازار سهام در روزجاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های کلی صنایع مس ایران، پالایش نفت بندرعباس و فولاد خراسان شد و در مقابل نمادهای معاملاتی ارتباطات سیار ایران، مخابرات ایران و صنایع پتروشیمی کرمانشاه با افت خود مانع افزایش بیشتر شاخص شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روز مثبتی را پشت سر گذاشتند به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) 138واحد، کل (هموزن) 136واحد، قیمت (هموزن) 10واحد، آزاد شناور 617 واحد و شاخص‌های‌ بازار اول و دوم به ترتیب 383 و 556 واحد رشد کردند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله 217میلیون ورقه به‌ارزش 275میلیارد تومان در 29هزار نوبت، آیفکس 7.8 واحد رشد کرد و در ارتفاع 1080واحد قرار گرفت.

منبع:تسنیم

افزودن نظر جدید