بورس کالا زیر بار ابلاغیه فولادی صمت نرفت

بورس کالا در واکنش به ابلاغیه امروز وزارت صمت درباره قیمت گذاری دستوری فولادی، اعلام کرد از این ابلاغیه تبعیت نخواهد کرد و موضوع جهت تصمیم گیری به شورای عالی بورس ارجاع می‌شود.

به گزارش صنعت نویس،رضا محتشمی‌پور قائم مقام مدیرعامل بورس کالای ایران در واکنش به ابلاغیه امروز وزارت صمت مبنی بر تصویب قیمت پایه عرضه محصولات فولادی در بورس کالا بر اساس ۷۰ درصد CIS، تلویحاً اعلام کرد از این ابلاغیه تبعیت نخواهد کرد.

در نامه محتشمی پور به معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت آمده است: در روابط میان وزارت صنعت، معدن و تجارت و ستاد تنظیم بازار با شرکت بورس کالای ایران، قوانین و مقررات بازار سرمایه حاکم بر بورس‌های کالایی در رابطه با قیمت کالاها و محصولات، تأیید معاملات سقف رقابت حسب ضوابط مصوب مربوط مجری خواهد بود. در سایر موضوعات مشترک و مرتبط، پس از برگزاری جلسات هماهنگی بین بورس کالا و وزارت صنعت، معدن و تجارت، ضوابط پیشنهادی حسب مورد به سازمان بورس و اوراق بهادار و یا شورای عالی بورس برای بررسی و تصمیم در چارچوب قوانین و مقررات ارائه می‌شود.

موضوع نامه جنابعالی به بخش مربوط در سازمان بورس و اوراق بهادار و دبیرخانه شورای عالی بورس جهت طرح و اتخاذ تصمیم در شورای عالی بورس ارجاع خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، وزارت صمت پس از مدت‌ها بحث و بررسی پیرامون قیمت گذاری محصولات فولادی با هدف ساماندهی بازار این محصول، دستورالعملی را امروز ابلاغ کرد که بر اساس آن قیمت پایه عرضه محصولات فولادی در بورس کالا باید بر اساس ۷۰ درصد نرخ CIS تعیین شود.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید