بورس منفی شد

شاخص بورس تهران در معاملات امروز خود بعد از رشدهای چشم گیر روزهای اخیر، رسما وارد مدار منفی شد و افت 194 واحدی را تجربه کرد.
بورس منفی شد

به گزارش صنعت نویس،بورس تهران بعد از رشد ناچیز خود در معاملات روز گذشته و همچنین رشد 900 واحدی در معاملات هفته گذشته،خود را برای افت آماده کرد و در معاملات امروز با افت قیمت و کاهش تقاضا مواجه شد و ریزش 194 واحدی را تجربه کرد.

در بازار امروز تردید سهامداران برای داد و ستد سهم بر فضای کلی بازار غلبه کرد و بازار سهام با فشار عرضه ها و در نتیجه افت قیمت ها مواجه شد و شاخص کل بورس نیز در کانال 62 هزار و 461 واحدی توقف کرد.

در بازار امروز شرکتهای سرمایه گذاری گروه توسعه کلی، ماشین سازی اراک، سایپا و غدیر از شرکتهای مثبت بازار بودند که مانع از ریزش بیشتر شاخص شدند، اما در مقابل شرکتهایی همچون مپنا، نفت و گاز پارسیان، فولاد مبارکه، بانک ملت، ملی مس، پالایشگاه بندرعباس و کشتیرانی شاخص بورس را به سمت منفی شدن سوق دادند.

در بازار دومین روز هفته شرکت‌های خودرویی به دلیل انتشار اخباری مبنی بر سفر رئیس جمهور به ایتالیا و فرانسه و عقد قراردادهای جدید خودرویی مورد توجه بازار قرار گرفت به طوری که شرکت سایپا در کنار کارخانجات قند قزوین و ایران ارقام از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شدند، در مقابل شرکتهایی همچون تهران شیمی، سیمان اصفهان و خوراک دام پارس از بیشترین تقاضای فروش برخوردار شدند.

در معاملات امروز با وجود روند نزولی شاخص بورس، ارزش و حجم معاملات افزایش پیدا کرد و در مجموع 723 میلیون سهم به ارزش 158 میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمایه به 270 هزار میلیارد تومان رسید.

منبع:ایسنا

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید