پس از استراحتی کوتاه

بورس دوباره راه افتاد

بورس تهران در معاملات امروز بعد از استراحت کوتاه یک روزه، دوباره مثبت شد و روند صعودی خود را از سر گرفت.
بورس دوباره راه افتاد

به گزارش صنعت نویس،بورس تهران که بعد از رشدهای چشم گیر خود در چند روز گذشته، به استراحت رفته و منفی شده بود، در معاملات امروز رشد خود را از سر گرفت و با افزایش قیمت و تقاضا مواجه شد.

انتشار خبرهایی مبنی بر نزدیک شدن به زمان اجرای برجام و برداشته شدن تحریم های سوئیفت همچنان یکی از اصلی ترین عامل رونق دوباره بورس و افزایش قیمت‌ها است که موجب خوش بینی اهالی تالار حافظ و ورود محسوس نقدینگی به بورس تهران شده است.

این اتفاقات موجب شد تا در بازار امروز کفه تقاضا سنگین تر شده و شرکتهای متاثر از لغو تحریم‌ها یعنی شرکتهای خودرویی و بانکی در مرکز توجه سهامداران قرار بگیرند و به بهترین گروه‌های صنعت تبدیل شوند.این موضوع همچنین سبب شد تا حجم و ارزش معاملات امروز در سطح بسیار خوبی قرار بگیرد و نوید بخش ورود نقدینگی به بازار سهام بعد از 2 سال رکود باشد.

به این ترتیب در بازار مثبت امروز شاخص بورس تهران رشد 300 واحدی را برای دومین بار در روزهای اخیر تجربه کرد و به کانال 62 هزار و 788 واحدی رسید در معاملات امروز شرکتهای مپنا، ایران خودرو، بانک تجارت، کشتیرانی، بانک صادرات، ارتباطات سیار، سایپا، ایران ترانسفو، بانک ملت، انصار و سینا سبب افزایش شاخص بورس شدند و در مقابل شرکتهای پتروشیمی و پالایشگاه مانند تاپیکو، پتروشیمی شیراز، پالایشگاه اصفهان و بندرعباس مانع از رشد بیشتر مهم ترین متغیر بازار سرمایه شدند.

در معاملات امروز شرکتهای پارس خودرو و سایپا به همراه ماشین سازی اراک و قند قزوین بیشترین تقاضای خرید را به خود اختصاص دادند و شرکتهای تهران شیمی، سیمان اصفهان و خوراک دام پارس از بیشترین تقاضای فروش برخوردار شدند.

ادامه روند مثبت بورس تهران و غلبه تقاضا بر عرضه موجب شد تا حجم معاملات از مرز 100 میلیون تومان فراتر رفته و در مجموع 128 میلیون سهم به ارزش 259 میلیارد تومان داد و ستد شده و ارزش بازار سرمایه به 271 هزار میلیارد تومان برسد.

منبع:ایسنا

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید