به خاطر خودتان و دیگران به مشهد نروید

کلانشهر مشهد همچنان در وضعیت قرمز از نظر میزان ابتلا به کرونا قرار دارد از این رو متولیان حوزه سلامت در این خطه سفر به مشهد را از نظر عقلی و اخلاقی تا اطلاع ثانوی ممنوع می‌دانند.

موج سوم کرونا با افزایش تعداد قربانیان از چند هفته پیش در مناطق مرکزی کشور آغاز شده و هر چند گسترش آن در مشهد با تاخیر چند هفته‌ای مواجه است اما خطر همزمانی شیوع ویروس همه‌گیر کرونا با بیماری آنفلوآنزا همگام با شروع فصل پاییز بر نگرانی مسوولان بهداشتی و درمانی افزوده است.

مسوولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در شرایط کنونی از زائران و مسافران تقاضا دارند از هرگونه سفر به کلانشهر مشهد و خراسان رضوی پرهیز کنند، چرا که هرگونه تجمع خطر گسترش بیماری کووید ۱۹ را به دنبال دارد و وضعیت را بحرانی خواهد کرد.

در این ارتباط مصوبه ستاد استانی مبارزه با کرونا در خراسان رضوی، هرگونه پیاده‌روی به سوی شهر مشهد در ایام اربعین حسینی و دهه پایانی صفر را ممنوع کرده است.

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در استان خراسان رضوی گفت: این استان هم‌اینک در شرایط بسیار حساسی از نظر شیوع ویروس همه‌گیر کرونا و همزمانی آن با بیماری فصلی آنفلوآنزا قرار گرفته است.

دکتر محمدحسین بحرینی افزود: تعداد بیماران بستری شده مبتلا به کووید ۱۹ و مرگ ناشی از ابتلا به این بیماری در مشهد و دیگر مناطق این استان دوباره روند صعودی پیدا کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به تنگناهای موجود هرگونه تجمع و پیاده‌روی گروهی مذهبی در ایام پایانی ماه صفر به خاطر پیشگیری از شیوع ویروس همه‌گیر کرونا ممنوع است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برخی شهروندان استفاده از ماسک و رعایت دستورات بهداشتی پیشگیرانه را کنار گذاشته‌اند که وضعیتی خطرناک برای انتقال ویروس همه‌گیر کرونا و شیوع بیماری کووید ۱۹ آن هم در آستانه فصل سرد سال است.

وی افزود: مردم و به ویژه هیات‌های عزاداری همچنان باید پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، شستن دست‌ها، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از سفر را جدی بگیرند.

دکتر بحرینی از زائران بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا (ع) خواست عزاداری‌ها و سوگواری‌های ایام محرم و صفر امسال را در شهرهای خود برگزار کنند و از سفر به مشهد و خراسان رضوی بپرهیزند.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید