به استقلالِ استراماچونی احترام بگذارید

«بعد از شروعی تلخ در آغاز لیگ و از دست دادن چند امتیاز در آخرین ثانیه‌های بازی که باعث شد هواداران رقیب به طعنه آن را «استراتایم» لقب بدهند، استقلال حالا رقیب می‌طلبد.

به گزارش ایسنا، احسان محمدی در عصر ایران نوشت: «از دیدار نساجی قائمشهر مقابل استقلال‌ تهران بعدها احتمالاً عکس استراماچونی بیشتر از دو گل علی کریمی و مهدی قائدی در یادها بماند؛ آنجا که با انگشت لوگوی باشگاه استقلال را از روی گرمکن ورزشی‌اش به کمک داور بازی نشان می‌دهد. گفته شد او خواسته به داور یادآوری کند که باید «احترام» این باشگاه قدیمی را نگه دارند.

این هشتمین پیروزی پی‌در‌پی آبی‌های تهران است. آنها با سرمربی ایتالیایی‌شان بیرحمانه به پیش می‌تازند و حالا بعد از هزار و چند روز، بالاتر از قرمزها در جدول ایستادند. بعد از شروعی تلخ در آغاز لیگ و از دست دادن چند امتیاز در آخرین ثانیه‌های بازی که باعث شد هواداران رقیب به طعنه آن را «استراتایم» لقب بدهند، حالا رقیب می‌طلبند.

در فوتبال کم گل ایران، زدن ۲۳ گل در یازده بازی یعنی لذت فوتبال. تا پیش از آغاز این هفته، تقریباً ۵۰ درصد بازی‌های لیگ کمتر از دو گل داشت! یک رکورد ناخوشایند جهانی! برای آن که درخشش فاز هجومی استقلال بیشتر آشکار شود، کافی است به تعداد گل‌های زده رقیبان نگاه کنیم. شهر خودروی صدرنشین فقط ۱۰ گل به ثمر رسانده، سپاهان ۱۳ گل، پرسپولیس و تراکتور ۱۱ گل.

البته استقلال به همان اندازه که در خلق موقعیت و گلزنی موفق است، کارنامه خوبی در خط دفاعی ندارد. آنها ۱۰ گل خورده‌اند و در بازی مقابل نساجی هم به حریف موقعیت‌های زیادی دادند؛ اتفاقی که ممکن است در مقابل حریفان بزرگ‌تر برای آنها گران تمام شود.

کسب این پیروزی از آن جهت حائز اهمیت بود که علاوه بر حفظ روند پیروزی‌ها بعد از تعطیلات، مقابل تیمی به دست آمد که در خانه و پیش چشم هواداران سخت می‌جنگند. این هم از طنزهای فوتبال ایران است که بازی روی چمن مصنوعی برگزار شد. در شمال کشور که اگر شب کفش‌هایتان را بیرون بگذارید ممکن است صبح در آنها چمن سبز کرده باشد، سال‌هاست که هواداران حسرت یک زمین چمن واقعی دارند. تنها نقطه سر سبز ایران، زمین چمن ندارد! یعنی واقعاً با این همه ادعایمان در علم و دانش و گونی‌گونی مقاله علمی و خروار‌خروار پژوهش و تحقیق نمی‌توانیم یک زمین چمن بسازیم؟

مهدی قائدی، مهاجم استقلال هم به روند گلزنی‌اش ادامه داد و حالا با پنج گل در رتبه دوم بهترین گلزنان لیگ قرار دارد. استراماچونی به او اعتقاد دارد و دیگر یک بازیکن ذخیره نیست که ۱۰ دقیقه انتهای بازی وارد زمین شود و همه از او انتظار معجزه داشته باشند. از تک موقعیت‌هایش خوب استفاده می‌کند و پیراهن شماره ۱۰ حالا به تنش زار نمی‌زند. او یکی از امیدهای اصلی ما در تیم‌ امید است؛ جایی که اتفاقاً انتظار معجزه داریم!

استقلالی‌ها بعد از پیروزی درخشان مقابل تراکتور که به نظر آنها را به خودباوری برای قهرمانی رساند، حالا چشم به دیدار مهم‌ دیگری با سپاهان دارند؛ جایی که خیلی‌ها معتقدند عیار واقعی آنها سنجیده می‌شود. اصفهان هرگز به اندازه قائمشهر با آبی‌ها مهربان نیست و امیر قلعه‌نوئی نیروی هوایی‌اش را به خط کرده است؛ مسابقه‌ای که می‌تواند یکی از زیباترین بازی‌های فصل باشد، اگر حواشی بر متن غلبه نکند.»

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید