بهترین و بدترین وزرای دولت از نگاه کرباسچی

کرباسچی درباره کم‌رنگ شدن نقش جهانگیری در کابینه دوم حسن روحانی گفت: من فکر نمی‌‌کنم این نقص از ناحیه دولت باشد؛ یعنی به نظر نمی‌رسد آقای روحانی نقش ایشان را کم کرده باشد. آقای جهانگیری جایگاه خود را در دولت دارد.
بهترین و بدترین وزرای دولت از نگاه کرباسچی

به گزارش صنعت نویس، غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در عین اینکه معتقد است اسحاق جهانگیری باید تحرک خود را در دولت دوازدهم بیشتر کند بر لزوم‌ترمیم بخش‌های اقتصادی و سیاسی کابینه تاکید کرده و در واکنش به اعلام خبر چند روز پیش رئیس‌ دفتر رئیس‌جمهوری مبنی بر ایجاد تغییرات در کابینه گفت: «خیلی بخش‌ها از دولت هست که نسبت به آنها نارضایتی وجود دارد و باید ترمیم شوند و نارضایتی از خیلی از بخش‌های اجرایی وجود دارد.»

کرباسچی با بیان اینکه «در بسیاری از بخش‌ها نارسایی اجرایی وجود دارد و مردم نسبت به آن اعتراض دارند» گفت: «بخشی از گرفتاری‌هایی که در کشور در طول یک سال دوره جدید دولت آقای روحانی به وجود آمده به ناهماهنگی‌های بخش اقتصادی بازمی‌گردد، بخشی از این گرفتاری‌ها نیز به کارهای ستادی و ناراحتی‌هایی که از بخش‌های سیاسی وجود دارد، مربوط است.»

او در همین حال یادآور شد: «البته طی این سال‌ها برخی از بخش‌های دولت آقای روحانی نیز درخشان و خوب کار کردند؛ مثلاً وزارت بهداشت و درمان، وزارت امور خارجه، تا حدودی بخش‌های فرهنگی دولت مثل وزارت ارشاد و آموزش عالی عملکرد خوبی داشتند اما ولی بخش‌هایی هم هستند که انتقادهای جدی به آنها وارد است و اگر آقای روحانی بخواهند تغییری در کابینه بدهند باید حتماً در این بخش‌ها تجدیدنظر کند.»‌

کرباسچی با اشاره به مشکلات در حوزه سیاست داخلی گفت: «ما طی این مدت گرفتاری‌های عدیده‌ای داشتیم که بخشی از این گرفتارها به عملکرد بد استانداری‌ها و فرمانداری‌ها و نارسایی‌هایی که در این بخش‌ها بوده بازمی‌گردد.»

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی اضافه کرد: «من قبلاً هم نقدهایی به عملکرد وزارت کشور وارد کردم. وقتی حادثه‌ای مثل کازرون اتفاق می‌افتد جدا از اینکه برخی از آن سوءاستفاده می‌کنند، ولی نباید نقش وزارت کشور را در این حوادث نادیده گرفت. اگر قرار است وزارت کشور طرحی ارائه کند اما بعد از اعتراض مردم، آن را ملغی کند قابل قبول نیست و نشان می‌دهد روی آن طرح کار کارشناسی صورت نگرفته است.»

کرباسچی با بیان اینکه وزارت کشور باید نارضایتی‌ها را رصد و پیش‌بینی کند گفت: «اصلاً وزارت کشور، استانداری و فرمانداری برای همین است که ببیند وضع کشور چگونه است و مردم درباره مسائل مختلف چه نظری دارند که متأسفانه وزارت کشور این نقش خود را به‌درستی ایفا نکرده است. اگر آقای روحانی بخواهد کابینه‌اش را ترمیم کند باید این مسائل را در نظر داشته باشد و همچنین متناسب با خواسته‌های مردم و وعده‌هایی که به آنان داده است دست به تغییر بزند.»

وی در پاسخ به سؤالی درباره کم‌رنگ شدن نقش جهانگیری در کابینه دوم حسن روحانی نیز گفت: «من فکر نمی‌‌کنم این نقص از ناحیه دولت باشد؛ یعنی به نظر نمی‌رسد آقای روحانی نقش ایشان را کم کرده باشد. آقای جهانگیری جایگاه خود را در دولت دارد و تأثیرگذاری ایشان بستگی به تحرک، روحیه، توانایی و اقدام خود آقای جهانگیری دارد.»

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی تاکید کرد: «آقای جهانگیری باید با توان بیشتر، روحیه بالاتر و انگیزه بهتر کار کند. اگر کسی بخواهد در مجموعه دولت نقش داشته باشد به عملکرد او بازمی‌گردد. جایگاه معاونت اول جایگاه مهمی است. ایشان به‌ویژه در بخش اقتصادی دولت نقش مهمی و مسئولیت ویژه دارد که می‌تواند در این بخش خیلی فعال باشد. من از اینکه شایعات و حرف‌های حاشیه‌ای در فعالیت آقای جهانگیری در دولت اثر گذاشته یا کل اینها توهماتی است که در تبلیغات می‌آید اطلاعی ندارم ولی اگر چنین اتفاقی افتاده باشد باید خود آقای جهانگیری تحرک بیشتری از خود نشان دهد.»

 

منبع:اعتمادآنلاین

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید