بهترین منطقه برای جست و جوی آپارتمان ارزان

تمام مناطق نیمه جنوبی تهران گزینه مناسبی برای جست‌وجوی آپارتمان‌های ارزان‌قیمت تازه‌ساز و در عین حال میان‌متراژ محسوب می‌شوند، چراکه میانگین قیمت هر مترمربع آپارتمان در اغلب محله‌های جنوب شهر زیر سه‌میلیون تومان است.
بهترین منطقه برای جست و جوی آپارتمان ارزان

به گزارش صنعت نویس، با وجود اینکه میانگین قیمت هر مترمربع آپارتمان در تهران در حال حاضر ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است و بر این اساس برای تملک یک واحد مسکونی میان‌متراژ با مساحت ۶۰ تا ۸۰ مترمربع در محله‌های متوسط شهر بودجه‌ای بین ۲۷۶ تا ۳۶۸ میلیون تومان لازم است، اما با بودجه‌های کمتر از این میزان هم امکان خرید خانه در پایتخت وجود دارد.
تنها در شهریور ماه بیش از یک پنجم کل آپارتمان‌های مسکونی فروخته شده در تهران مربوط به واحدهای با ارزش تا ۲۰۰ میلیون تومان بوده است که عمدتا در نیمه جنوبی تهران قرار دارند یا کوچک‌متراژهای مناطق متوسط پایتخت محسوب می‌شوند. به گزارش دنیای اقتصاد، با این بودجه در تهران حتی می‌توان آپارتمان نوساز و تازه‌ساز با سن بنای حداکثر دو تا سه ساله تملک کرد. بررسی موتورهای جست‌وجوی معتبر ملکی حاکی از این است که در مناطق ۱۲، ۱۴، ۱۵، ۱۶، ۱۷، ۱۸، ۱۹ و ۲۰ تهران واحدهای مسکونی میان‌متراژ در این دامنه قیمتی به وفور یافت می‌شود.
محله‌های خراسان، شمیران‌نو، یافت‌آباد، نظام‌آباد، سه‌راه آذری، خواجه‌نظام، نبرد، پاسدار گمنام، بروجردی، صد دستگاه، جشنواره، حکیمیه، نیکنام، استاد معین، وحیدیه، کن سولقان و... نقاطی هستند که قیمت آپارتمان نوساز تا حداکثر سه سال ساخت در آنها عمدتا بین مترمربعی ۲ تا ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است و در نتیجه به سادگی می‌توان با بودجه ۲۰۰ میلیونی در این محله‌ها آپارتمان میان‌متراژ تملک کرد.

منبع: دنیای اقتصاد

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید