بهترین محصولات سال 2015 (تلویزیون)

سال 2015 هم به پایان رسیده است و مطابق معمول مؤسسات، نشریات و سایت‌های مختلف در زمینه‌‌های گوناگون، بر اساس نگاه و دیدگاه خود، بهترین‌های سال را انتخاب می‌کنند.
بهترین محصولات سال 2015 (تلویزیون)
به گزارش صنعت نویس،یکی از شاخه‌‌هایی که هر ساله شاهد چنین انتخاب‌هایی است، حوزه فناوری است. سایت معتبر PCMag.com سال بسیار شلوغی را پشت سر گذاشت و در طی 12 ماه، بیش از ۲۵۰۰ محصول مختلف را ارزیابی کرد. بسیاری از محصولاتی که در این سال معرفی شدند، نمونه‌‌های شاخص فناوری بودند؛ اما انتخاب از میان محصولات مختلف با ویژگی‌های متفاوت، کار بسیار دشواری است.
در ابتدا باید گروه‌هایی از حوزه‌های مختلف مشخص کرد و هر محصول را در یک گروه قرار داد؛ سپس با در نظر گرفتن شاخص‌ها و موارد مختلف، باید بهترین‌ها را برگزید. تمام این کارها خیلی سخت‌تر از چیزی هستند که به‌نظر می‌رسند. ممکن است به دلیل وجود چندین محصول حرفه‌ای و رده‌بالا، هیأت داوران نیز در انتخاب خود دچار مشکل شوند؛ شاید چند مورد با هم استحقاق برترین بودن را داشته باشند؛ ولی چاره‌ای جز انتخاب یک محصول به‌عنوان انتخاب برتر سال نیست؛ اما بالاخره بعد از کش‌و‌قوس‌های فراوان و ساعت‌ها بحث و تبادل نظر، کارشناسان موفق شدند تا لیست نهایی خود را معرفی کنند و بهترین محصولاتی را که در طی ۱۲ ماه گذشته مورد بررسی قرار دادند، انتخاب کنند. فهرست امسال PCMag.com شامل ۱۰۰ محصول است که در ۱۹ گروه مختلف دسته‌بندی شدند. از این تعداد، ۸۸ محصول موفق شدند جایزه منتخب سردبیر را به خود اختصاص دهند. محصولاتی که در بازه زمانی اول نوامبر ۲۰۱۴ تا به امروز، مورد نقد قرار گرفتند، در این فهرست جا داده شدند. خیلی از این محصولات امتیازهای بالایی نظیر 4 یا 4.5 ستاره دارند؛ کدام محصول‌ها؟ بهتر است نگاهی به این فهرست داشته باشیم.

شارپ LC-50UB30U

اگر دوست دارید از ویدئوهای 4K لذت ببرید، لازم نیست حساب بانکی خود را خالی کنید. با پرداخت کم‌تر از ۸۰۰ دلار می‌توانید تلویزیون HDTV هوش‌مند شارپ، مدل LC-50UB30U را در خانه داشته باشید. این تلویزیون ۵۰ اینچ که قابلیت پخش تصاویر 4K را دارد، تصاویری به شما ارائه می‌دهد که در حالت عادی برای داشتن آن، باید بهای زیادی پرداخت کرد. (950 دلار)

ال‌جی 65EF9500

فناوری OLED بهترین تصاویر HDTV که تا حالا در زندگی دیده‌ایم را پیش روی ما قرار می‌دهد و ال‌جی در این زمینه پیشرو است. تلویزیون 65 اینچ ال‌جی 65EF9500، اولین تلویزیون صفحه بزرگ با فلت‌پنل OLED است. رنگ سیاه بی‌عیب، سفیدهای روشن و رنگ‌های دقیق، هر کسی را مجذوب خود می‌کند. تمام تلویزیون‌های OLED HDTV که قبل از این وارد بازار شده بود، از صفحه‌های منحنی برخوردار بودند؛ اما تلویزیون ال‌جی با صفحه کاملا تخت، همان کارایی و کیفیت را 
ارائه می‌دهد. (6000 دلار)

تلویزیون آمازون فایر (2015)

تلویزیون آمازون فایر با قیمت زیر ۱۰۰۰ دلار، توانایی پخش تصاویر 4K را دارد. دستگاه کوچک آمازون می‌تواند به بیننده باکیفیت‌ترین تصاویر اولترا اچ‌دی را ارائه دهد. از امکانات جالب این دستگاه جست‌وجوی صوتی با استفاده از میکروفون ریموت است. (100 دلار)

Definitive Technology W Studio

لزوما اسپیکرهایی که برای تلویزیون استفاده می‌شود، نباید جعبه‌های سیاه رنگ ارزان‌قیمتی باشد که جلوی HDTV قرار می‌گیرد. بدنه فلزی Definitive Technology W Studio صدای بسیار باکیفیتی تولید می‌کند و دارای امکاناتی مانند سوئیچ کردن HDMI و امکان پخش صدای وای‌فای مبتنی بر Play-Fi است که در چندین اتاق به‌صورت یکپارچه، سیستم‌صوتی را ارائه می‌دهد. (1300 دلار)

حمید نیک روش، پی‌سی مگ

 

 

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید