بهبود معیشت مستلزم پیگیری اقتصاد مقاومتی است

به گفته یک اقتصاددان، در سازوکار اقصاد مقاومتی دلیلی ندارد که فقط به عامل سودآوری توجه کرد بلکه مراعات شاخصه‌های انسانی مانند منفعت‌رسانی و خدمت‌رسانی با انگیزه ایثارگرانه عامل رشد و ارتقاء برنامه‌ها و توسعه پایدار خواهد شد.

صنعت نویس: ابراهیم رزاقی در نشست اقتصاد مقاومتی و تهاجم اقتصادی که در دانشگاه شهرکرد برگزار شد، اظهار کرد: گشایش اقتصادی و بهبود معیشت و رفع معضلات کنونی بدون جدی گرفتن و پیگیری همه جانبه اقتصاد مقاومتی میسر نخواهد شد.

وی افزود: در ساز و کار اقصاد مقاومتی نباید تنها به عامل سودآوری توجه کرد، بلکه مراعات شاخصه‌های انسانی مانند منفعت‌رسانی و خدمت‌رسانی با انگیزه ایثارگرانه عامل رشد و ارتقاء برنامه‌ها و توسعه پایدار خواهد شد.

رزاقی مهم‌ترین آسیب‌های اقتصادی را اختصاص نرخ ارزان قیمت برای واردات کالا دانست و گفت: توجه به تولیدات داخلی باید در اولویت برنامه‌های سازمان‌های مسئول باشد و به عنوان یک ایرانی، برای حمایت از کارگران و تولیدکنندگان خارجی تلاش نکنند.

استاد پژوهشگر دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: قانون اساسی و تقویت ارکان اقتصادی کشور باید بر پایه توان و دانش داخلی، ایجاد شبکه سالم عرضه و تقاضا و قطع وابستگی به خارج باشد.

وی تصریح کرد: کشورهای مختلف با انواع و اقسام جهان‌بینی، حمایت از محصولات و تولیدات داخلی را در اولویت قرار می‌دهند، اما شیفتگان غرب در داخل، تنها از خام فروشی مواد مانند نفت و واردات کالا حمایت کرده و مصرف‌گرایی از تولیدات خارجی را به عنوان سیاست اصلی خود مطرح می‌کنند.

رزاقی در پایان خاطرنشان کرد: نجات کشور از معضل مصرف‌زدگی و شکل‌گیری فرهنگ افتخار به محصولات داخلی، زمانی تحقق می‌یابد که حلقه‌های این زنجیر از طراحان سیاست‌های اقتصادی تا مصرف کنندگان، به توان داخلی و قدرت درونی ایمان داشته باشند.

ایسنا

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید