مدیرعامل ایران خودرو پرده برداشت؛

بنز در ایران سواری می سازد

در حالی که چندی پیش ایران خودرو تفاهم نامه ای در قالب محصولات تجاری با بنز آلمان امضا کرد، مدیرعامل این شرکت از امضای تفاهمی جدید با بنز در حوزه خودروهای سواری خبر داد.
بنز در ایران سواری می سازد

به گزارش خبرنگار صنعت نویس هاشم یکه زارع با اشاره به مذاکرات ایران خودرو با شرکت های خارجی تصریح کرد: طی دو هفته آینده تفاهمی جدید در حوزه خودروهای سواری با بنز آلمان امضا خواهیم کرد.

وی افزود: همچنین قرار است دو شرکت جداگانه در حوزه های تولید و خدمات پس از فروش با سرمایه گذاری ایران خودرو و بنز تاسیس شود که در هر دو شرکت سهام ایران خودرو 49درصد خواهد بود.

به گفته وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می کرد، تفاهم نامه های مورد نظر با بنز در آینده به قرارداد منجر خواهد شد.

لازم به ذکر است چندی پیش نیز مدیران بلند پایه دایملر آلمان، مالک برند مرسدس بنز پس از بازدید خطوط تولید شرکت ایدم، با مدیرعامل این شرکت و مدیر عامل ایران خودرو دیزل توافق کردند که سه نوع موتور را در ایدم به تولید برسانند و طی تفاهمی واگذاری 30 در صد از سهام شرکت ایدم به مرسدس بنز آلمان به تصویب رسید.
این که بنز سهام قالب دو شرکت مطرح شده بر اساس صحبت های مدیرعامل ایران خودرو را در آینده بر عهده خواهد گرفت، موضوع بسیار مهمی است که نوید تولید خودرو با مدیریت یک شرکت خارجی را پس از سال های در ایران می دهد.
باید دید تفاهم نامه هایی که یکی پس از دیگری به امضا می رسند راهی به سوی قرارداد شدن و تولید مستقیم خودروی سواری، آن هم از سوی بنز، آن هم در مملکتی که تا پیش از این این ادبیات محلی از اعراب نداشت، خواهند داشت.
 

برچسب‌ها :

دیدگاه‌ها

سهام قالب؟!

افزودن نظر جدید