وزیر نفت

بنزین چند نرخی نمی شود

وزیر نفت با بیان اینکه فعلا برنامه ای برای چند نرخی کردن عرضه بنزین نداریم، اعلام کرد: ایران به دنبال خراب کردن بازار نفت نیست.

بیژن زنگنه وزیر نفت امروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره نحوه چند نرخی شدن بنزین گفت: اینکه گفته شده است بنزین چند نرخی یا آزاد می‌شود، صحت ندارد بلکه به واسطه ایده مطرح شده و در صورت عملیاتی شدن آن، جایگاه‌هایی که خدمات بیشتری ارائه کنند، می‌توانند رقم کمی که سرانجام چند ١٠ تومان است، به ازای این خدمات دریافت کنند.
به گزارش صنعت نویس،سرویس انرژی،وزیر نفت با اعلام اینکه با اجرای طرح عرضه کلاس بندی بنزین در جایگاه‌ها مشتریان حق انتخاب خواهند داشت، تصریح کرد: هدف از اجرای طرح بهبود کیفیت عرضه بنزین در جایگاه‌های سوخت کشور است.

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید با بیان اینکه این طرح هم اکنون، در حد ایده است و اجرایی شدن آن نیز در صورتی که دولت تایید کند و مباحث و فرآیندهای کاری آن انجام شود زمان بر خواهد بود، اظهار داشت: این طرح بدون شک تا پایان نیمه نخست سال ٩٥ اجرایی نخواهد شد.

وزیر نفت در پاسخ به پرسشی درباره نحوه بازگشت ایران به بازارهای جهانی نفت با افزایش تولید ٥٠٠ هزار بشکه ای و میزان اثرپذیری بازار این اقدام، تاکید کرد: ما به دنبال خراب کردن بازار نیستیم اما سهم خود را نیز پس می گیریم.

زنگنه همچنین درباره پیش نویس برنامه ششم توسعه مبنی بر ادغام وزارتخانه های نفت و نیرو نیز مورد پرسش قرار گرفت، اما اظهار داشت : صحبتی در این باره نمی کنم.

این مقام مسئول در خصوص قطعی شدن واگذاری میدان آزادگان شمالی به شرکت چینی هم توضیح داد: براساس قرارداد، چینی‌ها باید پیشنهاد اجرای فاز دوم را به وزارت نفت ارائه دهند، تا آن را بررسی و تایید کنیم امکان دارد که اجرای فاز دوم میدان آزادگان شمالی به چینی ها واگذار شود.

منبع:مهر

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید